  • 1. Data: 2008-09-08 11:26:08
    Temat: Sprzedaż on-line Legalna?
    Od: Grzesiekkm <g...@g...com>

    Witam
    Mam taki problem chcę założyć firmę i sprzedawać plecaki, jestem osobą
    młodą i mam zamiar skorzystać z dotacji o którą chciałbym starać się
    dopiero w styczniu. Z drugiej zaś strony chciałbym już teraz zacząć
    coś robić w kierunku sprzedaży, ponieważ niebawem będę miał towar i
    bez sensu byłoby żeby leżał on do stycznia aż założę firmę i wtedy go
    sprzedać

    wejść z kimś kto ma firmę w układ ze będę sprzedawał na jego "konto"
    czy sprzedawać na allegro co jest raczej nielegalne

    co mogę w takiej sytuacji zrobić?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-09-08 11:53:10
    Temat: Re: Sprzedaż on-line Legalna?
    Od: r...@o...pl

    On 8 Wrz, 13:26, Grzesiekkm <g...@g...com> wrote:
    > Witam
    > Mam taki problem chcę założyć firmę i sprzedawać plecaki, jestem osobą
    > młodą i mam zamiar skorzystać z dotacji o którą chciałbym starać się
    > dopiero w styczniu.

    Przedsiebiorczosc sie chwali :)

> [...]
    > coś robić w kierunku sprzedaży, ponieważ niebawem będę miał towar i
    > bez sensu byłoby żeby leżał on do stycznia aż założę firmę i wtedy go

    To oznacza ropoczecie DG, tyle ze niezarejestrowanej,
    ze wszystkimi konsekwencjami w razie wtopy.

    > wejść z kimś kto ma firmę w układ ze będę sprzedawał na jego "konto"

    To jest firmanctwo - przestepstwo skarbowe z art. 55. KKS
    + ew. jeszcze jakis cukierek z innego paragrafu w zaleznosci
    od szczegolowych rozwiazan organizacyjnych :)
    Nie mowie o wykrywalnosci(w koncu 30% PKB idzie z szarej strefy),
    tylko o konsekwencjach w razie wtopy.

    > czy sprzedawać na allegro co jest raczej nielegalne

    Czemu nielegalne, chcesz narkotyki w tych plecakach sprzedawac :)?
    Handel plecakami na allegro jest jak najbardziej legalny.
    Ale pewnie mowisz o tym ze nie rejestrujac DG popelniasz wykroczenie,
    a dalej to juz wykrocznia albo i przestepstwa skarbowe w zaleznosci
    od skali dzialalnosci.

  • 3. Data: 2008-09-08 12:04:47
    Od: Grzesiekkm <g...@g...com>

    > Czemu nielegalne, chcesz narkotyki w tych plecakach sprzedawac :)?

    dobry pomysł myślę że popyt przewyższyłby podaż i dużo ludzi skusiłoby
    się na taki "gratis" lecz na pewno takich prezentów w środku nie
    będzie

    zastanawiam się jak tą sprawę rozwiązać, w naszym pięknym kraju dużo
    ludzi jedzie na lewiźnie ja jednak (jak pewnie niektórzy powiedzą
    głupiec) chce kręcić biznes legalnie wiec jak tu postąpić

    Mam towar a nie mogę go sprzedać

  • 4. Data: 2008-09-08 14:17:35
    Od: Quental <a...@g...com>

    > zastanawiam się jak tą sprawę rozwiązać, w naszym pięknym kraju dużo
    > ludzi jedzie na lewiźnie ja jednak (jak pewnie niektórzy powiedzą
    > głupiec) chce kręcić biznes legalnie wiec jak tu postąpić

    Możesz olać dotację - trudno się mówi. Ja miałem ten sam dylemat i
    olałem sprawę. Mogłem z rozpoczęciem działalności czekać jeszcze parę
    miesięcy, ale uznałem, że nie ma to sensu. Wyszło mi to na dobre ;) I
    mam komfort psychiczny, że z niczym nie kombinowałem.

    Powodzenia z plecakami! ;)

  • 5. Data: 2008-09-08 20:11:06
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    Mam towar a nie mogę go sprzedać

    Coś mi się zdaje, że skoro go już masz z myślą o dalszej odsprzedaży to ty
    działalność już rozpocząłeś.
    Tyle że niezgłoszoną w US i ZUS...

    --
    PawełJ

  • 6. Data: 2008-09-08 20:15:07
    Od: r...@o...pl

    On 8 Wrz, 22:11, "pawelj" <pawel_jajko. antyspam ....@poczta.onet.pl>
    wrote:
    > Mam towar a nie mogę go sprzedać
    >
    > Coś mi się zdaje, że skoro go już masz z myślą o dalszej odsprzedaży to ty
    > działalność już rozpocząłeś.
    > Tyle że niezgłoszoną w US i ZUS...

    Tyle ze nikt o tym poki co nie wie

  • 7. Data: 2008-09-08 21:28:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    .googlegroups.com...
    wrote:
    > Mam towar a nie mogę go sprzedać
    >
    > Coś mi się zdaje, że skoro go już masz z myślą o dalszej odsprzedaży to ty
> [...]

    Się publicznie pochwalił to już wie.

  • 8. Data: 2008-09-10 07:26:51
    Od: Grzesiekkm <g...@g...com>

    teoretycznie mam towar chodziło mi o to co w takiej sytuacji zrobić
    JEŚLI mam towar

  • 9. Data: 2008-09-10 08:04:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Grzesiekkm" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
    >teoretycznie mam towar chodziło mi o to co w takiej sytuacji zrobić
    >JEŚLI mam towar

    Zarejestrować działalność.
    W każdym innym przypadku masz mniejsze lub większe ryzyko że wpadniesz, a co
    byś nie zrobił to formalnie działalność już zacząłeś gdy towar zakupiłeś w
    celu odsprzedaży.
    No chyba że całej partii się szybko pozbędziesz i do tematu nie wrócisz.