  • 1. Data: 2015-04-18 15:47:39
    Temat: Sprzedaż "podzespołów elektronicznych" na ebayu
    Od: j...@g...com

    Mój znajomy zaczyna sprzedaż na ebayu. Nawet nie wiem jak to ogólnie nazwać,
    powiedzmy będzie to sprzedaż "podzespołów elektronicznych". Będzie sprzedawał takie
    rzeczy jak: gniazda zasilania, gniazda USB, przyciski i przełączniki, kable USB, itd.
    1. Czy jego firma powinna rozliczać się z ebayem (tzn. wystawi dla ebaya fakturę
    "np"), czy też z poszczególnym klientami?
    2. Jeżeli z poszczególnymi klientami, to czy powinien przy takiej sprzedaży
    zarejestrować się do MOSS (klienci będą z całego świata)? MOSS obejmuje:
    - usługi telekomunikacyjne
    - usługi elektroniczne
    - usługi nadawcze
    Czy takie rzeczy jak sprzedaje znajomy wliczają się do któregoś z tych typów usług?

  • 2. Data: 2015-04-18 16:25:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-04-15 o 15:47, j...@g...com pisze:
> [...]
    > 1. Czy jego firma powinna rozliczać się z ebayem (tzn. wystawi dla ebaya fakturę
    "np"), czy też z poszczególnym klientami?

    Kontrahentem przecież nie jest eBay, tylko klienci. Im wystawia faktury,
    dowody sprzedaży itp. eBay,to jemu wystawi fakt

> [...]
    > - usługi nadawcze
    > Czy takie rzeczy jak sprzedaje znajomy wliczają się do któregoś z tych typów usług?

    A będzie świadczył którąkolwiek z tych usług?

  • 3. Data: 2015-04-18 16:53:01
    Od: j...@g...com

    W dniu sobota, 18 kwietnia 2015 16:25:56 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    > Kontrahentem przecież nie jest eBay, tylko klienci. Im wystawia faktury,
    > dowody sprzedaży itp. eBay,to jemu wystawi fakt

    eBay jemu wystawi fakturę za prowizję, którą pobiera?

    zarejestrować się do MOSS (klienci będą z całego świata)? MOSS obejmuje:

    > A będzie świadczył którąkolwiek z tych usług?

    Na pewno nie będzie świadczył usług nadawczych. Pozostaje pytanie, czy taka sprzedaż
    jaką on ma (gniazda zasilania, gniazda USB, przyciski i przełączniki, kable USB)
    można w jakikolwiek sposób zaliczyć do usług telekomunikacyjnych lub elektronicznych?

    Wiem tylko, że sprzedaż "przedmiotów wirtualnych" czy licencji na oprogramowanie w
    wersji elektronicznej to świadczenie usług elektronicznych, natomiast znajomy
    sprzedaje sprzęt, więc ciężko mi powiedzieć.

  • 4. Data: 2015-04-18 17:36:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-04-15 o 16:53, j...@g...com pisze:
    > eBay jemu wystawi fakturę za prowizję, którą pobiera?

    A jak sobie to inaczej wyobrażasz

> [...]
    > oprogramowanie w wersji elektronicznej to świadczenie usług
    > elektronicznych, natomiast znajomy sprzedaje sprzęt, więc ciężko mi

    To było pytanie retoryczne.

  • 5. Data: 2015-04-20 09:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Apr 2015, j...@g...com wrote:

    > Wiem tylko, że sprzedaż "przedmiotów wirtualnych" czy licencji na oprogramowanie
    > w wersji elektronicznej to świadczenie usług elektronicznych,

    Bo dla celów podatkowych to nie właśnie usługa.
    Odmiennie niż przy przepisach cywilnoprawnych, w których do większości
    przypadków jest zapis "do operacji na prawach stosuje się te same
    przepisy", prawa traktuje się jak usługę.

    > natomiast znajomy sprzedaje sprzęt, więc ciężko mi powiedzieć.

    Ale tu nie ma czego powiedzieć.
    No, może poza tym, że baty należą się polskiemu ustawodawcy.
    Najpierw przez pół strony pracowicie rozdziela "sprzedaż" od "usług",
    aby pod koniec ustawy (w okolicach kasy fiskalnej) palnąć o "usługach
    handlu" :>, ale to IMO zwyczajny językowy błąd w ustawie (do poprawienia
    przez TK :P), nie uprawniający do wniosku, że handel towarami jest usługą.

    pzdr, Gotfryd