  • 1. Data: 2015-01-19 18:25:48
    Temat: Sprzedaż przedmiotów wirtualnych i dochody z udostępniania powierzchni reklamowej na stronie www na ryczałcie?
    Od: j...@g...com

    Jak najkorzystniej opodatkować przychody z dwóch źródeł:
    - sprzedaż przedmiotów wirtualnych (postacie do gry komputerowej) prze Internet
    - udostępnianie powierzchni reklamowej na stronie www (reklamy Google AdSense)
    ?

    Rozumiem, że wg. tej interpretacji:
    http://www.epodatnik.pl/interpretacje-podatkowe/wyka
    z.php?id=8385-2013-01-08-dyrektor-izby-skarbowej-w-w
    arszawie-ippb1-415-1321-12-4-es

    jeżeli sprzedaję przedmioty wirtualne (wytworzone przeze mnie), to mogę przychody od
    takiej sprzedaży opodatkować w ramach DG ryczałtem 3,5%?

    Wg. tego artykułu (powołano się w nim na interpretację ogólną):
    http://www.infakt.pl/blog/najem-powierzchni-reklamow
    ej-ryczalt/

    przychody ze sprzedaży powierzchni reklamowej można opodatkować poza DG ryczałtem
    8.5% jeżeli ta strona nie jest związana z prowadzoną DG.
    Tylko kwestia tego jak rozstrzygnąć czy strona www nie jest związana z prowadzoną DG?
    Przecież niemal o każdej stronie www można powiedzieć, że wymaga AKTUALIZACJI, a
    przez to ciągłej i zorganizowanej pracy nad nią. Nawet hobbystyczny blog wymaga
    pisania notek, moderowania komentarzy, odpisywania na komentarze, itd.

  • 2. Data: 2015-01-20 16:06:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jan 2015, j...@g...com wrote:

    > Tylko kwestia tego jak rozstrzygnąć czy strona www nie jest związana z prowadzoną
    DG?

    Nie wiem, ale obrócę kota ogonem: a jakie cechy tej strony powodują,
    że nalezy uznać że prowadzona jest "na przykład hobbystycznie" (jak
    rzeczono w artykule który linkowałeś)?
    Coś jeszcze - INVHO kryterium nie zalicza do DG stron "związanych z DG",
    acz te zalicza z definicji, ale strony mające cechy DG, również nie
    związane z INNYMI czynnościami w DG.
    Jak ja to widzę: producent lub sprzedawca towaru jakiekoś rodzaju,
    który prowadzi stronę 'w temacie', niejako przy okazji wyklucza się
    z wersji "hobbystycznej". Ale to nie działa w drugą stronę, takie
    dajmy na to ceneo, pobierające opłaty za wystawienie wyszukiwania,
    nijak "hobbystyczne" nie jest, mimo że samo linkowanych towarów
    nie produkuje i nie sprzedaje.

    > Przecież niemal o każdej stronie www można powiedzieć, że wymaga
    > AKTUALIZACJI, a przez to ciągłej i zorganizowanej pracy nad nią.

    Można.

    > Nawet hobbystyczny blog

    O właśnie.
    Po czym poznajesz, że dany blog jest "nawet hobbystyczny"?

    pzdr, Gotfryd