  • 1. Data: 2020-09-16 14:11:09
    Temat: Sprzedaż reklam przez Adsense/Admob czy podchodzi pod GTU_12 ?
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam
    Co kilka miesięcy (po przekroczeniu progu wypłaty) otrzymuję od Google
    kasę za wyświetlanie reklam w moich aplikacjach mobilnych
    (jest to podobny przypadek jakby wyświetlać banery na własnej stronie WWW)
    - wynajem powierzchni reklamowej.

    Mam pytanie w związku ze zbliżającym się nowym JPK_VAT.
    Czytałem na temat GTU zwłaszcza _12 (usługi niematerialne) i mam wątpliwości czy to
    podlega pod "reklamowe - PKWiU: 73.1".

    IMHO nie - więc nie muszę oznaczać tej transakcji kodem GTU?

  • 2. Data: 2020-10-01 11:24:00
    Od: Adam <a...@g...com>

    Witam

    Powracam do nurtującego mnie pytania. Czy udostepnienie miejsca na reklamę
    internetową w Google Adsense (na stronie WWW)
    czy Google Admob (w aplikacji mobilnej) podlega pod GTU_12.

    Przeglądając PKWiU znalazłem
    http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkwiu/1,2,7103,uslu
    gi-w-zakresie-informacji.html#D63

    63.11.3 Sprzedaż czasu lub miejsca na cele reklamowe w Internecie

    Ja mam PKD 63.11 więc mi to pasuje i nie podlega pod GTU

    Natomiast w grupie 73.1
    http://www.klasyfikacje.gofin.pl/pkwiu/1,2,7632,uslu
    gi-reklamowe-uslugi-badania-rynku-i-opinii-publiczne
    j.html#D73

    73.12.13 Pośrednictwo w sprzedaży miejsca lub czasu na cele reklamowe w Internecie

    Ale ja tu nie jestem pośrednikiem. Sprzedaje "miejsce na reklamę" w aplikacji do
    Google (Admob) i to Gogle jest pośrednikiem, który
    wypełnia to miejsce na reklamę reklamami firm trzecich (końcowych reklamodawców). I
    płaci za rzeczywiste wyświetlenia czy kliknięcia.

    Czy dobrze myślę, że jednak 63.11.3 jest OK i nie powinienem podlegać pod GTU?