  • 1. Data: 2008-09-07 20:19:51
    Temat: Sprzedaż routera - kasa fiskalna
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Witam,

    Mam router WAN (nie na neo), który przestał być potrzebny w firmie.
    Router w komplecie zawierał płytkę z instrukcją (nie miał sterowników
    na niej). Wolno mi takowy router sprzedać OF _bez_ tej płytki? Chodzi
    o uniknięcie konieczności instalacji kasy fiskalnej oczywiście.

    KPiR, VAT, 1-os DG.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 2. Data: 2008-09-08 04:06:19
    Temat: Re: Sprzedaż routera - kasa fiskalna
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > na niej). Wolno mi takowy router sprzedać OF _bez_ tej płytki? Chodzi
    > o uniknięcie konieczności instalacji kasy fiskalnej oczywiście.

    Z tego co pamiętam, to żeby sprzedawać jakikolwiek sprzęt telekomunikacyjny
    potrzebna jest kasa fiskalna. Ale być może się mylę :)

    P.

  • 3. Data: 2008-09-08 06:23:24
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Paszczak wrote:

    > Z tego co pamiętam, to żeby sprzedawać jakikolwiek sprzęt telekomunikacyjny
    > potrzebna jest kasa fiskalna. Ale być może się mylę :)

    Masz rację, mylisz się ;-)
    Hint: przeczytaj co wchodzi do PKWiU 32 (o ile dobrze pamiętam).

    Piotrek

  • 4. Data: 2008-09-08 07:57:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-08, Paszczak <s...@h...pl> wrote:

    [...]

    > Z tego co pamiętam, to żeby sprzedawać jakikolwiek sprzęt telekomunikacyjny
    > potrzebna jest kasa fiskalna. Ale być może się mylę :)

    Routery podpadają pod PKWiU 30.02.1 (bo to do akcesoriów komputerowych pasuje),
    a nie pod 32 (które jest wymienione w rozporządzeniu). Mylę się?

    Chodzi mi bardziej o to, czy mogę napisać na fakturze "router używany,
    bez płyty CD z instrukcją" i będzie to akceptowalne?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2008-09-08 11:45:21
    Od: r...@o...pl

    On 8 Wrz, 09:57, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Chodzi mi bardziej o to, czy mogę napisać na fakturze "router używany,
    > bez płyty CD z instrukcją" i będzie to akceptowalne?

    Ja tak juz robilem, nie pisalem ze bez plyty ale plyty mam dalej w
    razie czego.
    Ew. wstecznego wpadniecia w kase z tego tytuly sie nie spodziewam,
    bo by mi kontroll musial udowodnic ze sprzedalem komus plyty ktore mam
    w szufladzie.

  • 6. Data: 2008-09-08 11:50:33
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-09-08, r...@o...pl <r...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > razie czego. Ew. wstecznego wpadniecia w kase z tego tytuly sie nie
    > spodziewam, bo by mi kontroll musial udowodnic ze sprzedalem komus

    Dzięki za informacje. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2008-09-21 16:04:54
    Temat: Re: SprzedaĹź routera - kasa fiskalna
    Od: b...@i...pl

    > Dzięki za informacje. :)

    Ja jeszcze ci tylko dodam, ze jest interpretacja (albo sadu najwyzszego, albo
    ministerstwa - chyab ministerstwa), ktora mowi ze mozesz sprzedac nawet
    windowsa z komputerem - tzn sam windows na plycie podpada pod kase fiskalna,
    ale windows na plycie sprzedany z calym zestawem komputerowym - NIE.

    Poza tym router wcale nie jest zadnym akcesorium komputerowym, to jest osobny
    sprzet komputerowy. I z calym szacunkiem, ale nigdzie nie ma napisanego ze
    sprzet telekomunikacyjny (ktorym sa np swicze, kable swiatlowodowe, routery,
    serwery, konwertery, acces pointy etc) wchodza w kase fiskalna.

    Podsumowujac - sprzedajesz nie plyte, tylko router, a to co jest w zestawie nie
    ma znaczenia. Zeby przypadek zaostrzyc - a jesli np niektore czesci w routerze
    sa ze złota (albo pozłacane) - a są, to musisz rejestrowac dzialalnosc
    jubilerska ??
    Albo jesli w zestawie jest ksiazeczka - WYDAWNICTWO!! - to musisz zastosowac
    VAT 7% ?

    Wiec bez paniki :)

    pozdrawiam,
    Kuba

  • 8. Data: 2008-09-22 06:38:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 21 Sep 2008 18:04:54 +0200, bajkonur napisał(a):

> [...]
    > napisanego ze sprzet telekomunikacyjny (ktorym sa np swicze, kable
    > swiatlowodowe, routery, serwery, konwertery, acces pointy etc) wchodza w

    1. Jest napisane:

    Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 27 czerwca 2008 r. w sprawie kas
    rejestrujących

    § 4. 1. Zwolnień z obowiązku ewidencjonowania, o których mowa w § 2 i 3,
    nie stosuje się bez względu na wysokość osiąganych obrotów:

    5) przy dostawie:

    a) sprzętu radiowego, telewizyjnego i telekomunikacyjnego, z
    wyłączeniem lamp elektronowych i innych elementów elektronicznych
    oraz części do aparatów i urządzeń do operowania dźwiękiem i
    obrazem, anten, (ex PKWiU 32),

    Nie wnikałem w to głębie, ale z tego co wiem, to według klasyfikacji
    statystycznych "swicze, kable swiatlowodowe, routery, serwery, konwertery,
    acces pointy etc" to nie jest sprzęt telekomunikacyjny.

  • 9. Data: 2008-09-22 10:25:38
    Od: b...@i...pl

> [...]
    > statystycznych "swicze, kable swiatlowodowe, routery, serwery, konwertery,
    > acces pointy etc" to nie jest sprzęt telekomunikacyjny.

    No tak tak, moze zle napisalem. Swicze oczywiscie i routery itd sa sprzetem
    telekomunikacyjnym, ale nie w rozumieniu PKWiU.

    Wiec jest oczywiscie tak jak napisales.

    pozdrawiam,
    Kuba