  • 1. Data: 2014-11-07 21:48:53
    Temat: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam,

    Załóżmy, że kupiłem w 2011r samochód za 50.000zł brutto
    na "działalność gospodarczą".

    O ile pamiętam, mogłem odliczyć 60% VAT, czyli 5.609,75zł.

    Teraz sprzedaję w 2014r ten sam samochód za 35.000zł brutto,
    i ponoć muszę z sprzedać również z 23% VAT i całą tę kwotę
    odprowadzić grzecznie do skarbu Państwa, czyli 6.544,72 zł.
    (Przynajmniej tam mi prawią moje księgowe)

    Czyli na VAT'cie Państwo zarobiło: 6544,72 - 5609,75zł = 934,97zł

    Zgadza się ? Czy coś pokręciłem ?

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2014-11-07 23:06:36
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu a podatek VAT.
    Od: <7...@2...230636.invalid> (Tom N)

    Aleksander w

    > Witam,

    > Załóżmy, że kupiłem w 2011r samochód za 50.000zł brutto
    > na "działalność gospodarczą".

    > O ile pamiętam, mogłem odliczyć 60% VAT, czyli 5.609,75zł.

    No powiedzmy

    > Teraz sprzedaję w 2014r ten sam samochód za 35.000zł brutto,

    Po 3 latach tak drogo?

> [...]
    > (Przynajmniej tam mi prawią moje księgowe)

    No powiedzmy

    > Czyli na VAT'cie Państwo zarobiło: 6544,72 - 5609,75zł = 934,97zł

    I ani grosza na przeglądy, naprawy i inne nie odliczyłeś przez te 3 lata? To
    in minus. Czy może paliwa nie kupowałeś...

    --
    'Tom N'

  • 3. Data: 2014-11-08 08:25:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-07 o 23:06, (Tom N) pisze:

    > I ani grosza na przeglądy, naprawy i inne nie odliczyłeś przez te 3 lata? To
    > in minus. Czy może paliwa nie kupowałeś...

    Ale dlaczego mieszasz dwa różne typy wydatków?
    Przecież od eksploatacji da/dało się odliczyć VAT
    nawet jeśli samochód nie był kupiony na działalność.
    Czyli co, ja okradam Państwo?

  • 4. Data: 2014-11-08 10:45:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tom N <7...@2...230636.invalid> ...

    > I ani grosza na przeglądy, naprawy i inne nie odliczyłeś przez te 3
    > lata? To in minus. Czy może paliwa nie kupowałeś...

    A jakas zasada mówi, ze te koszty mają wychodzic na zero?
    A jak nic nie kupował to co?

  • 5. Data: 2014-11-08 11:35:01
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    > I ani grosza na przeglądy, naprawy i inne nie odliczyłeś przez te 3 lata? To
    > in minus. Czy może paliwa nie kupowałeś...

    Ale ja zupełnie nie o tym.
    VAT jest po to, aby Państwo w prosty sposób mogło zbierać
    podatek. A pytam się tylko, czy to jest faktycznie poprawne od strony
    księgowej.

    Choć inną drogą gdzieś ktoś kiedyś powiedział, że VAT powinien
    być "przezroczysty" dla przedsiębiorcy.

  • 6. Data: 2014-11-08 13:22:57
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-11-07 21:48, Aleksander pisze:
> [...]
    > (Przynajmniej tam mi prawią moje księgowe)
    >
    > Czyli na VAT'cie Państwo zarobiło: 6544,72 - 5609,75zł = 934,97zł

    to teraz zakładamy że kupiłeś samochód za 50.000 na umowę k-s. Nie
    odliczyłeś waty. Sprzedajesz go w 2014 za 40.000zł. naliczyć musisz 23%
    czyli państwo bierze 7480zł waty, dla ciebie zostaje 32520zł. Kupuje go
    Kowalski, po pół roku sprzedaje za 30.000zł, państwo kasuje od tego 2%,
    od kowalskiego kupuje firma i sprzedaje za 20.000zł. Płaci 3740zł waty.
    Biorąc pod uwagę najmniej korzystny wariant co druga sprzedaż auta
    opodatkowana jest dodatkowo 23%. Zgadza się czy coś pokręciłem? Można
    tak kilkukrotnie pobierać watę?

    Łukasz

  • 7. Data: 2014-11-08 14:29:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-11-08 o 13:22, dddddddd pisze:

    > Można
    > tak kilkukrotnie pobierać watę?

    Można. Na tym polega istota tego podatku,
    że jest naliczany przy każdej sprzedaży.
    Problemy się zaczynają gdy grupa nieudolnych ludzi
    usiłuje odebrać przepisami prawo do odliczania tego podatku
    od pewnych rodzajów transakcji,
    ograniczać go do pewnych grup podatników itd
    I tak od 20 prawie lat.

  • 8. Data: 2014-11-08 17:07:50
    Od: <8...@3...170750.invalid> (Tom N)

    cef w

    > Ale dlaczego mieszasz dwa różne typy wydatków?

    Jakie dwa typy? VAT od paliwa do żuka to jakis inny typ niż VAT od zakupu
    onon?

    > Przecież od eksploatacji da/dało się odliczyć VAT

    Toz tak napisałem,

    --
    'Tom N'

  • 9. Data: 2014-11-08 17:11:48
    Od: <2...@2...171148.invalid> (Tom N)

    Aleksander w

    > Choć inną drogą gdzieś ktoś kiedyś powiedział, że VAT powinien
    > być "przezroczysty" dla przedsiębiorcy.

    W PL nie ma VAT, jest PTU.

    --
    'Tom N'

  • 10. Data: 2014-11-08 17:48:21
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-11-07 o 21:48, Aleksander pisze:
> [...]
    > (Przynajmniej tam mi prawią moje księgowe)
    > Czyli na VAT'cie Państwo zarobiło: 6544,72 - 5609,75zł = 934,97zł
    Zgadza się - pokręciłeś. Zapomniałeś napisać, że tym samochodem na pewno
    robiłeś zakupy w hipermarkecie i odwoziłeś przyszłych podatników do
    przedszkola, Ty ... Ty ... Ty ... zwyrodnialcu! :->

    Maciek