  • 1. Data: 2002-09-18 21:53:05
    Temat: Sprzet komputerowy - czy moge sobie odpisac od podatku
    Od: maczo <m...@p...fm>

    Jestem studentem informatyki i w najblizszym czasie chce zmodernizowac komputer.
    Moje dochody to zwykle umowa zlecenie oraz renta rodzinna.
    Czy w takim wypadku moge sobie zakup czesci komputerowych oraz ksaizek
    informatycznych
    odpisac od podatu (w koncu w moim wypadku sa to pomoce naukowe)?

    z gory dzieki za pomoc
    Grzegorz Prawdzik

  • 2. Data: 2002-09-19 07:45:05
    Od: "Adam Major" <a...@t...pl>

    Witam!

    > Jestem studentem informatyki i w najblizszym czasie chce zmodernizowac
    > komputer.
    IMHO Odpis od podatku komputera przysługuje tylko wtedy gdy jest on Ci
    niezbędny do pracy, nie istotne jest dla US ze studiujesz informatykę.

    Jak odpisywałem "zestaw komputerowy" to zostałem wezwany do US w sprawie
    złożenia wyjaśnień. Pytali mnie co to za "wielka" kwota, wiec mówie, że
    komputer.
    A oni czy jest on mi potrzebny do pracy, więc zaczynam mówić, że jestem
    studentem informatyki, a poza tym pracuje na etacie jako informatyk no i
    komputer jest mi potrzebny.
    To kobieta mnie pyta czy bardziej do pracy czy do nauki.
    W koncu powiedzialem ze do pracy.

    I dostałem rozliczenie ;-)

    Nie wiem więc czy uznaliby Twoje umowy o dzieło/zlecenie.

    Pozdrawiam Adam.

  • 3. Data: 2002-09-19 07:46:27
    Od: "Dariusz Buba" <d...@s...pl>

> [...]
    informatycznych
    > odpisac od podatu (w koncu w moim wypadku sa to pomoce naukowe)?

    Nie mozesz, bo wymagana jest praca na etat, nie moze byc umowa zlecenie

    Darek

  • 4. Data: 2002-09-19 19:21:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Sep 2002, Adam Major wrote:
    [...komuś...]
    >+ Nie wiem więc czy uznaliby Twoje umowy o dzieło/zlecenie.

    IMO nie: UoD/UZ pozwala rozliczyć koszty, ryczałtem lub
    wg rachunków. ŚT pewnie się upchnąć nie da :] (próbował
    ktoś ??), niemniej US pewnie by podważył - bo
    podstawy są dwie:
    - ustawa pozwala odliczyć tylko "wykorzystywane w związku z UoP"
    - nie można zaliczać ulgi w koszty, a jeśli przypadkiem
    policzyłeś ryczałtowy KUP to *na pewno* ma ci on starczyć
    na "używanie PCta".

    Pozdrowienia, Gotfryd