  • 1. Data: 2008-02-19 09:18:00
    Temat: Środek trwały - KUP
    Od: "kapela" <p...@w...pl>

    Witam!
    Mam następujące pytanie:
    KPiR, Samochód wprowadzam do EŚT w misięcu Y w dniu X,
    a) Pierwszy odpis amortyzacyjny wykonuję w miesiącu Y+1?
    b) Wydatki związane z eksploatację samochodu zaliczam jako KUP od dnia X+1
    (następny dzień po wprowadzeniu do EŚT)?

    Proszę o potwierdzenie mojego rozumowania i ewentualne sprostowanie.

    kapela

  • 2. Data: 2008-02-21 18:42:30
    Temat: Re: Środek trwały - KUP
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 Feb 2008, kapela wrote:

    > Witam!
    > Mam następujące pytanie:
    > KPiR, Samochód wprowadzam do EŚT w misięcu Y w dniu X,
    > a) Pierwszy odpis amortyzacyjny wykonuję w miesiącu Y+1?

    Ten warunek obowiazuje tylko wtedy, jak samochód był wart >3500 zł :P

    > b) Wydatki związane z eksploatację samochodu zaliczam jako KUP od dnia X+1
    > (następny dzień po wprowadzeniu do EŚT)?

    IMHO tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-07-23 08:46:11
    Od: cyklista <...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > IMHO tak.

    dlaczego X+1 a nie po prostu X ?

  • 4. Data: 2008-07-23 10:03:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jul 2008, cyklista wrote:

    > dlaczego X+1 a nie po prostu X ?

    A tu to przeoczyłem - IMHO eksploatacja jak piszesz, a inne koszty
    podatnik może sobie wybrać (i twierdzić wedle potrzeby że "doliczenie"
    nastąpiło odpowiednio przed lub po wpisie)
    Lepiej? :)

    pzdr, Gtofryd

  • 5. Data: 2008-07-23 12:26:11
    Od: cyklista <...@...pl>

> [...]
    > podatnik może sobie wybrać (i twierdzić wedle potrzeby że "doliczenie"
    > nastąpiło odpowiednio przed lub po wpisie)

    zdecydowanie lepiej i dlatego będąc przyzwyczajonym do precyzji Twoich
    wypowiedzi zainteresowałem się tym "+1" :-)