  • 1. Data: 2005-06-02 08:39:03
    Temat: Srodki trwale i wyposazenie - w innym lokalu
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    witam

    mam taki problem - mam firme, jest zarejetrowana na mieszkanie moich rodzicow.
    mam na nia kompa i pare innych rzeczy.

    musze sie na kilka miesiecy wyprowadzic z domu - bez formalnosci - i chce
    dalej dzialac w innym miejscu ale firme 'zostawic' w domu(nowy najemca nie
    chce miec dodatkowych formalnosci na glowie).

    jak moge to zrobic zeby nie bylo problemow?

    pozdrawiam,
    Rm

  • 2. Data: 2005-06-03 06:58:21
    Temat: Re: Srodki trwale i wyposazenie - w innym lokalu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2005, wrote:
    [...]
    >+ musze sie na kilka miesiecy wyprowadzic z domu - bez formalnosci - i chce
    >+ dalej dzialac w innym miejscu ale firme 'zostawic' w domu(nowy najemca nie
    >+ chce miec dodatkowych formalnosci na glowie).

    Najemca ? Prędzej wynajmujący :)

    >+ jak moge to zrobic zeby nie bylo problemow?

    Jest problem: co to znaczy "nie mieć *dodatkowych* formalności" ??
    Rozumiem że "normalne" formalności (czyli odprowadzanie podatku od
    najmu a być może - ale to już "zależy" - np. zameldowanie twojej
    osoby) jak najbardziej, tak ? ;>
    No to spróbuje poszukać wątków z hasłem "przeznaczenie mieszkalne"
    (z odmianami, google nie 'rozumie' odmiany niestety :]) wyrobisz
    sobie pogląd. Są przeciwnicy istnienia takiego stany jak "lokal
    o przeznaczeniu niezmienionym" :) (z mieszkanlnego), IMO przesadzają.

    IMO w takim układzie "piłeczka" z formalnościami (zgłoszenie miejsca
    prowadzenia DG) jest po stronie najemcy, tylko i wyłącznie.
    Gdzie się mylę ? ;)

    Zakładam iż nie ma mowy o nielegalnym wynajmie :] (lub użyczeniu,
    bo podatek "i tak się należy" !) bo wtedy pojawia się dodatkowo
    sprawa "majątku ewidencjonowanego znajdującego się bez uzasadnienia
    poza miejscem wykonywania DG" :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-06-04 18:11:34
    Od: "r...@g...pl" <r...@g...pl>

    On Fri, 03 Jun 2005 08:58:21 +0200, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]

    > bo podatek "i tak się należy" !) bo wtedy pojawia się dodatkowo
    > sprawa "majątku ewidencjonowanego znajdującego się bez uzasadnienia

    Czy wpisanie na zgłowszeniu jako miejsca wykonywania działalności
    czegoś w stylu "cały kraj" rozwiązuje ten problem?

    Rygel

  • 4. Data: 2005-06-04 18:40:19
    Od: alterNative <c...@g...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik r...@g...pl napisał(a):

    > Czy wpisanie na zgłowszeniu jako miejsca wykonywania działalności
    > czegoś w stylu "cały kraj" rozwiązuje ten problem?
    >
    > Rygel

    Czy w zgłoszeniu w miejscu siedziba też wpiszesz "cały kraj"? ;)

    Jacek (AlterNative)

    "... i tak łatwiej sie wymawia niż "uczciwy polityk."

  • 5. Data: 2005-06-04 21:43:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Jun 2005, r...@g...pl wrote:

> [...]
    >+ Czy wpisanie na zgłowszeniu jako miejsca wykonywania działalności
    >+ czegoś w stylu "cały kraj" rozwiązuje ten problem?

    Nie wiem... Obawiam się iż niekoniecznie.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-06-12 15:48:18

    On Sat, 04 Jun 2005 20:40:19 +0200, alterNative wrote:

    > Czy w zgłoszeniu w miejscu siedziba też wpiszesz "cały kraj"? ;)

    Nie wiem jak w Twoim wypadku, ale na moim wniosku
    "miejsce wykonywania działalności" i "siedziba firmy" to były oddzielne
    rubryczki.

    Rygel