  • 1. Data: 2007-11-29 09:05:44
    Temat: Stawka 7%VAT na licencje a korzystanie z materiałów osób trzecich
    Od: kuba <k...@w...pl>

    Witam,

    Wg załącznika trzeciego do Ustawy o podatku od towarów i usług, pozycja 162:

    > Usługi twórców i artystów wykonawców w rozumieniu przepisów ustawy o
    > prawie autorskim i prawach pokrewnych wynagradzane w formie honorariów
    > za przekazanie lub udzielenie licencji do praw autorskich lub praw do
    > artystycznego wykonania

    do sprzedawanych licencji na utwory własnego autorstwa mogę doliczać
    7-procentową (zamiast standardowej, 22-procentowej) stawkę VAT.

    Jak się ma powyższy przepis do korzystania w swoich utworach z innych
    utworów nie mojego autorstwa, do których posiadam licencję?

    Pozdrawiam,
    k.