1. Data: 2004-02-20 08:42:19
Temat:Stawka dzienna?
Od:"ROTOR" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to znazczy, że urząd skarbowy może nałożyć karę w wysokości: do 720
stawek dziennych.

2. Data: 2004-02-20 09:17:50
Temat:Re: Stawka dzienna?
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Feb 2004, ROTOR wrote:

>+ Co to znazczy, że urząd skarbowy może nałożyć karę w wysokości: do 720
>+ stawek dziennych.

Znajdz co to jest "stawka dzienna".
Polega to na tym, że w sporym zakresie uprawniony organ może
"wylosować" ile zarabiasz (jakie masz dochody) i w przyjętym
zakresie pomnożyć ową "przypisaną ci wartość" przez osobno
określoną 'wartość kary w dniach'.
IMHO bez sensu i niesprawiedliwie (sprawiedliwie byłoby jeśliby
ukarany *mógł wybierać* czy woli areszt czy grzywnę !), ale
tak jest.
BTW: nie przyglądałem się nigdy czy US też może karać w "stawkach
dziennych", wydawało mi się że tylko sąd ! Gdzie to znalazłeś
(że US) ?

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

3. Data: 2004-02-20 09:30:27
Temat:Odp: Stawka dzienna?
Od:"ROTOR" <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za informację. Takie sformułowania są w kodeksie karno skarbowym.

4. Data: 2004-02-20 11:37:07
Od:/slawek <w...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> Znajdz co to jest "stawka dzienna".

Stawka dzienna to od 1 do chyba 30 najniższych wynagrodzeń. Tak więc
maksymalna kara może dochodzić do abstrakcyjnych dla przeciętnego
człowieka kilkunastu milionów zł.

--

/slawek/szczecin
http://windsurfing.sytes.net

5. Data: 2004-02-20 16:44:25
Od:"Miki" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

> Stawka dzienna to od 1 do chyba 30 najniższych wynagrodzeń. Tak więc
> maksymalna kara może dochodzić do abstrakcyjnych dla przeciętnego
> człowieka kilkunastu milionów zł.

Stawki dzienne są przy karach za przestępstwa, a wielkość określa:
Art 23 par. 3 kks
"Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy,
jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe;
stawka dzienna nie może być niższa od jednej trzydziestej części najniższego
miesięcznego wynagrodzenia w czasie orzekania w pierwszej instancji
ani też przekraczać jej czterystukrotności."

Przy wykroczeniach karą może być grzywna określona kwotowo.
To oznacza IMHO, że US nie może nałożyć kary w stawkach dziennych,
ale dział karny (czy jak to się tam zwie) może, za przestępstwo,
zaproponować
dobrowolne poddanie się odpowiedzialności, a wtedy grzywna będzie w stawkach
dziennych.

Mirek Q

6. Data: 2004-02-20 20:10:34
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 20 Feb 2004, Miki wrote:
[...]
>+ Przy wykroczeniach karą może być grzywna określona kwotowo.
>+ To oznacza IMHO, że US nie może nałożyć kary w stawkach dziennych,

Ufff... :)

>+ ale dział karny (czy jak to się tam zwie) może, za przestępstwo,
>+ zaproponować dobrowolne poddanie się odpowiedzialności,
>+ a wtedy grzywna będzie w stawkach dziennych.

Thx za komentarz, bo znowu poszedłbym późno spać ;> !
(KKS daaaawno nie czytałem, ostatnio jak dwa lata temu dostałem
"liścik" z karnoskarbowego zaczynający się: "na podstawie
art....ust...pkt... KKS... :])
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)