  • 1. Data: 2004-02-20 08:42:19
    Temat: Stawka dzienna?
    Od: "ROTOR" <m...@v...pl>

    Co to znazczy, że urząd skarbowy może nałożyć karę w wysokości: do 720
    stawek dziennych.

  • 2. Data: 2004-02-20 09:17:50
    Temat: Re: Stawka dzienna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, ROTOR wrote:

    >+ Co to znazczy, że urząd skarbowy może nałożyć karę w wysokości: do 720
    >+ stawek dziennych.

    Znajdz co to jest "stawka dzienna".
    Polega to na tym, że w sporym zakresie uprawniony organ może
    "wylosować" ile zarabiasz (jakie masz dochody) i w przyjętym
    zakresie pomnożyć ową "przypisaną ci wartość" przez osobno
    określoną 'wartość kary w dniach'.
    IMHO bez sensu i niesprawiedliwie (sprawiedliwie byłoby jeśliby
    ukarany *mógł wybierać* czy woli areszt czy grzywnę !), ale
    tak jest.
    BTW: nie przyglądałem się nigdy czy US też może karać w "stawkach
    dziennych", wydawało mi się że tylko sąd ! Gdzie to znalazłeś
    (że US) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-02-20 09:30:27
    Temat: Odp: Stawka dzienna?
    Od: "ROTOR" <m...@v...pl>

    Dziękuję za informację. Takie sformułowania są w kodeksie karno skarbowym.

  • 4. Data: 2004-02-20 11:37:07
    Od: /slawek <w...@W...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Znajdz co to jest "stawka dzienna".

    Stawka dzienna to od 1 do chyba 30 najniższych wynagrodzeń. Tak więc
    maksymalna kara może dochodzić do abstrakcyjnych dla przeciętnego
    człowieka kilkunastu milionów zł.

    --

    /slawek/szczecin
    http://windsurfing.sytes.net

  • 5. Data: 2004-02-20 16:44:25
    Od: "Miki" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "/slawek" <w...@W...pl> napisał w wiadomości

    > Stawka dzienna to od 1 do chyba 30 najniższych wynagrodzeń. Tak więc
    > maksymalna kara może dochodzić do abstrakcyjnych dla przeciętnego
    > człowieka kilkunastu milionów zł.

    Stawki dzienne są przy karach za przestępstwa, a wielkość określa:
    Art 23 par. 3 kks
    "Ustalając stawkę dzienną, sąd bierze pod uwagę dochody sprawcy,
    jego warunki osobiste, rodzinne, stosunki majątkowe i możliwości zarobkowe;
    stawka dzienna nie może być niższa od jednej trzydziestej części najniższego
    miesięcznego wynagrodzenia w czasie orzekania w pierwszej instancji
    ani też przekraczać jej czterystukrotności."

    Przy wykroczeniach karą może być grzywna określona kwotowo.
    To oznacza IMHO, że US nie może nałożyć kary w stawkach dziennych,
    ale dział karny (czy jak to się tam zwie) może, za przestępstwo,
    zaproponować
    dobrowolne poddanie się odpowiedzialności, a wtedy grzywna będzie w stawkach
    dziennych.

    Mirek Q

  • 6. Data: 2004-02-20 20:10:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2004, Miki wrote:
    [...]
    >+ Przy wykroczeniach karą może być grzywna określona kwotowo.
    >+ To oznacza IMHO, że US nie może nałożyć kary w stawkach dziennych,

    Ufff... :)

    >+ ale dział karny (czy jak to się tam zwie) może, za przestępstwo,
    >+ zaproponować dobrowolne poddanie się odpowiedzialności,
    >+ a wtedy grzywna będzie w stawkach dziennych.

    Thx za komentarz, bo znowu poszedłbym późno spać ;> !
    (KKS daaaawno nie czytałem, ostatnio jak dwa lata temu dostałem
    "liścik" z karnoskarbowego zaczynający się: "na podstawie
    art....ust...pkt... KKS... :])
    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)