1. Data: 2006-02-04 10:00:26
Temat:Staż i rozliczenie roczne
Od:"kula ;-\)" <nie_m@m_maila.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W zeszłym roku żona załapała się na 6-miesięczny staż, po którym podpisała
umowę o pracę.
Z rozliczeniem podatku wynikłego z umowy o pracę nie mamy problemów, za to
jak się dotknąć tego stażu ?
Po wizycie w UP zostaliśmy poinformowani że tej kwoty się nie wpisuje jako
dochodu tylko jako "zasiłek stażowy".
Gdzie takie coś się wpisuje w PIT-37?

Czy spróbować samemu wypełnić ten PIT czy odżałować troszkę kasy i iść do
biura rachunkowego ?

Dzięki i pozdrawiam
Paweł

2. Data: 2006-02-04 10:16:51
Temat:Re: Staż i rozliczenie roczne
Od:"cim" <p...@p...net_usun_to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umowę o pracę.
> Z rozliczeniem podatku wynikłego z umowy o pracę nie mamy problemów, za to

Przychody ze stazu sa traktowane jako przychody z innego zrodla, wiec nalezy
je ujac w odpowiedniej rubryce w pit-37. Nalezy przepisac te dane z
informacji pit-11 przekazanej przez UP.

> Czy spróbować samemu wypełnić ten PIT czy odżałować troszkę kasy i iść do
> biura rachunkowego ?

Mozna tez sciagnac sobie darmowy program do wypelniania zeznan.

cim

3. Data: 2006-02-04 10:47:34
Od:"kula ;-\)" <nie_m@m_maila.com> szukaj wiadomości tego autora

cim wrote:
> Przychody ze stazu sa traktowane jako przychody z innego zrodla, wiec
> nalezy je ujac w odpowiedniej rubryce w pit-37. Nalezy przepisac te
> dane z informacji pit-11 przekazanej przez UP.

Rozumiem - czyli rząd 5 w tabeli C.2. A co mam zrobić jeśli w PIT-11 nie ma
wpisanych kwot uzyskania przychodu ?
Stażyści nie odpisują sobie tego? czy mam pomnożyć kwotę miesięczną przez
czas trwania stażu i wpisać - chociaż nie mam tego podanego w PIT-11?

> Mozna tez sciagnac sobie darmowy program do wypelniania zeznan.

Pisząc o 'samodzielnym' wypełnieniu PIT-37 miałem właśnie na myśli
'wpisanie' odpowiednich kwot w odpowiednie rubryki w programie :)

dzięki i pozdrawiam
Paweł

4. Data: 2006-02-04 14:47:19
Od:"cim" <p...@p...net_usun_to> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem - czyli rząd 5 w tabeli C.2. A co mam zrobić jeśli w PIT-11 nie
> ma
> wpisanych kwot uzyskania przychodu ?

Po prostu ujac to jak jest. Koszty wystepuja tylko w przypadkach
przewidzianych w ustawie (czyli np: przy uzyskiwaniu przychodow ze stosunku
pracy).

> Stażyści nie odpisują sobie tego? czy mam pomnożyć kwotę miesięczną przez
> czas trwania stażu i wpisać - chociaż nie mam tego podanego w PIT-11?

Ma byc wpisane tak jak jest w informacji czyli bez kosztow. :)

cim

5. Data: 2006-02-06 09:12:58
Od:"kula ;-\)" <nie_m@m_maila.com> szukaj wiadomości tego autora

cim wrote:
> [...]
> stosunku pracy).
> Ma byc wpisane tak jak jest w informacji czyli bez kosztow. :)

Bardzo dziękuję.

i pozdrawiam :)
Paweł