  • 1. Data: 2014-04-22 21:41:22
    Temat: Stypendium i nagrody a deklaracja PIT
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Syn dostał w 2013 roku w szkole nagrodę pieniężną i wraz z nią PIT-8C
    (tutaj kwota 400 zł), a także stypendium prezesa RM tym razem bez PITa
    (ok. 2000). Czy w związku z tym musi składać jakiś PIT?
    Czytam, że do 3800 zł stypendia są zwolnione z opodatkowania, ale czy są
    zwolnione ze składnia PITów?
    Jacek

  • 2. Data: 2014-04-23 17:50:24
    Temat: Re: Stypendium i nagrody a deklaracja PIT
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-04-22 21:41, Jacek pisze:
> [...]
    > (ok. 2000). Czy w związku z tym musi składać jakiś PIT?
    > Czytam, że do 3800 zł stypendia są zwolnione z opodatkowania, ale czy są
    Nikt nie wie?
    Doczytałem, że nagroda jest zwolniona z podatku na podstwie art. 21 p
    115 ustawy o PDOF, a stypendium na podst p. 40b.
    Nadal nie wiem, czy składać ten PIT, czy nie?
    Przez analogię z dochodami poniżej tego, co jest zwolnione od podatku
    PIT się mimo to składa, a tutaj?
    Jacek