  • 1. Data: 2004-08-23 17:04:23
    Temat: Taksówki, paragony fiskalne, brak f-vat, zgryz...
    Od: emssik <n...@b...net>

    Witam

    mam następujący problem. Co miesiąc na podstawie paragonów fiskalnych podaje
    księgowej w przedsiębiorstwie taksówkowym, z którego usług korzystam kwotę, na
    jaką ma zostać wystawiona faktura.

    Problem polega na tym, że nie zwróciłem uwagi i za kwiecień nie otrzymałem
    faktury, było tam jakieś zamieszanie z księgowymi, coś przekombinowali i mi
    faktury nie wystawiono, ewidenta wina tej firmy, ale ja głupi, zamiast olać
    te koszty, ponieważ było mi ich szkoda (ponad 400 PLN netto), wrzuciłem je
    do KPiRa, na podstawie DW, myślałem naiwnie, że tak mogę. Ale na podstawie
    niedawnej dyskusji, na temat paragonów fiskalnych, zrozumiałem, że niestety
    nie miałem racji.

    Można coś z tym fantem zrobić? Czy korekta jest konieczna? Trafia mnie,
    że z powodu nieodpowiedzialnej księgowej stracę te 80 PLN :(

    Gdybym wiedział, że tak to będzie wyglądało, nadal zbierał bym
    rachunki od kierowców, ale zachciało mi się ułatwień i zamiast księgować
    kilkanaście / kilkadziesiąt rachunków miesięcznie księgowałem sobie tylko
    jedną fakturę :(

    Jeśli muszę robić korektę, to jak to teraz wygląda? Nadal musze się
    tłumaczyć przed USem i błagać o przebaczenie, przepraszając, za moją
    ignorancję, czy po prostu drukuje korektę i ją wysyłam, bez podawania powodów?

    Daniel Roziecki (emssik)
    www.emssik.net.pl / www.daniel.emssik.net.pl
    najczęstsza komenda przy pracy z Kyliksem? # pkill -9 delphi :(

  • 2. Data: 2004-08-23 23:17:48
    Temat: Re: Taksówki, paragony fiskalne, brak f-vat, zgryz...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Aug 2004, emssik wrote:
    [...]
> [...]
    >+ ignorancję, czy po prostu drukuje korektę i ją wysyłam, bez podawania powodów?

    IMHO do jednego worka wrzuciłeś dwie różne sprawy:
    - wyjaśnienie.
    Od ostatniej (?) nowelizacji Ordynacji wyjaśnienie przy korekcie
    jest *obowiązkowe*.
    - czynny żal, czyli "błaganie o przebaczenie" :) z zastrzeżeniem że
    skuteczność ma tylko jeśli "naprawiono uszczerbek" - z zasady
    działania "żalu" wynika że sens ma tylko jeśli zaniżyłeś
    przychód lub dochód...

    IMHO - jeśli uznać że w twoim przypadku by tak było, to potrzebne
    są *obie* treści: jak na mój gust mogą być na tym samym papierku,
    dla jasności bym dał dwa podtytuły i ze dwa razy osobno
    podpisał :) (a przynajmniej wyraźnie: *jednocześnie* proszę o...
    z powołaniem się lub bez na Ordynację :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)