  • 1. Data: 2014-09-08 00:39:22
    Temat: Tekefon koszty - jeszcze raz
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witam

    Z tego co się zorientowałem, jeśli chodzi o księgowanie jako KUP
    abonamentu za telefon komórkowy zarejstrowany na firmę, nie powinni
    chcieć oglądać billingów, jeśli pokaże się, że "o, a tu mam drugi telefon
    do celów prywatnych"
    Podobno można też w przypadku prowadzenia jednoosobowej działalności w
    koszty wpisać telefon, który jest zarejstrowany na imię i nazwisko osoby
    prowadzącej działalność. Tylko wtedy należy co miesiąc sporzadzać
    księgowy dowód wewnętrzny na podstawie takiej imiennej faktury i
    dodatkowo najlepiej określać procentowo wykorzystanie do celów
    prywatnych/firmowych. Czy w tym przypadku, posiadanie drugiego telefonu
    (choćby prepaid) również wystarczy, żeby US bez problemu zaakceptował
    wlecznie w koszty 100% rachunku abonamentu za ten pierwszy "firmowy"
    telefon. Czy jednak, jak na rachunku nie ma nazwy firmy, ale jest drugi
    telefon - prywatny - i tak uprą się i zechcą oglądać billingi tego
    pierwszego?