  • 1. Data: 2007-10-28 11:59:12
    Temat: Telefon i internet a KUP
    Od: kkkk <1...@g...pl>

    Witam,

    Od niespełna miesiąca prowadzę DG (KPiR, VAT). Na potrzeby firmy mam
    wydzieloną część mieszkania. Planuje założenie w mieszkaniu telefonu
    stacjonarnego i dostępu do internetu - do tej pory nie miałem bo nie
    było mi to w mieszkaniu potrzebne ale teraz jest. Telefon będzie
    właściwie służył jedynie do odbierania faxów. I stąd moje pytania: czy
    cała kwota z faktur (w tym abonament) będzie w takim przypadku KUP? Czy
    powinienem zarejestrować telefon i internet na firme?

    Pozdrawiam
    K.

  • 2. Data: 2007-10-28 12:50:08
    Temat: Re: Telefon i internet a KUP
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    Wg opinii US to Ty sam określasz jaka cześć rozmów telefonicznych jest
    prywatna, a jak służbowa.
    Mozesz mieć zarejestrowany zarówno na firmę jak ina osobe prywatną, jeżeli
    jest to jednososobowa DG.

  • 3. Data: 2007-10-28 13:57:08
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    a ja z innej beczki

    jeśli tel masz mieć tylko do FAXów
    to zainteresuj sie wirtualnym FAXem np. ipfon.pl
    taniej miesiecznie :)

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2007-10-28 15:11:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:47247dc2$0$667$f69f905@mamut2.aster.pl...
    > Wg opinii US to Ty sam określasz jaka cześć rozmów telefonicznych jest
    > prywatna, a jak służbowa.
    > Mozesz mieć zarejestrowany zarówno na firmę jak ina osobe prywatną, jeżeli
    > jest to jednososobowa DG.

    Odpowiadaj pod postem.
    AFAIR W przypadku, gdy zarejestrowany jest na zwyklego OF-a to mozna
    odliczyc tylko rozmowy, wg np. jakiegos rozsadnego podzielnika - typu
    wlasnie 50% rozmow prywatnych i 50% sluzbowych - lub tez wg billingu, ale
    juz abonament to nie za bardzo.
    Natomiast, gdy zarejestrowany jest na firme, to abonbament bez problemu i
    teoretycznie do 100% rozmow - no bo raczej jesli abonament jest na firme
    mozna domniemywac, ze sluzy od do celow firmowych. Nie wiem jak to wyglada w
    praktyce - czy kontrolerzy czesto zagladaja w billingi takich numerow i
    trzeba sie spowiadac z np. godzinnego nocnego polaczenia...
    Pamietaj tez, ze rejestrujac telefon na firme nie skorzystasz z pewnych
    planow taryfowych (socjalny, darmowe wieczory i weekendy, itp.)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-10-29 07:06:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 Oct 2007, kkkk wrote:

> [...]
    > jedynie do odbierania faxów. I stąd moje pytania: czy cała kwota z faktur (w
    > tym abonament) będzie w takim przypadku KUP?

    US może zechcieć gnębić żądaniem "wykazywania" że tak jest.
    "Mówimy, że pan wykorzystuje dla celów osobistych, może pan
    wskazać że nie?"

    > Czy powinienem zarejestrować
    > telefon i internet na firme?

    Zdecydowanie.
    FYI: mam dwa telefony - jeden "osobiście", drugi "firmowy".
    Miałem kontrolę (dochodowego), na widok f-ry za telefon padło
    pytanie: "ma pan jeden czy dwa telefony?" - po odpowiedzi że
    mam drugi "osobisty" dalszych pytań nie było.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-10-30 13:17:40
    Od: kkkk <1...@g...pl>

    Witam,

    A jak ma się sprawa z dostępem do internetu? Czy też muszę sam określić
    jaka część będzie wykorzystywana na potrzeby firmy a jaka na cele prywatne?

    I od drugiej strony: Czy Waszym zdaniem przekonywające dla US jest
    tłumaczenie że jak nie miałem firmy nie był mi potrzebny telefon i
    internet a jak mam firme to ich potrzebuje i przez to w 100% zaliczam do
    KUP?

    Dzięki za odpowiedzi

    K.