  • 1. Data: 2008-09-30 13:47:22
    Temat: Termin obowiązku podatkowego
    Od: "s...@p...onet.pl" <s...@p...onet.pl>

    Witam koleżanki i kolegów niedoli,

    Czytam właśnie te wszystkie przepisy i jak zwykle dowiedziałam się wielu
    ciekawych rzeczy, tylko nie tego co chciałam ;-)

    Posiadam DG z KPiR.

    Wystawiłam sporą FVAT z datą 27 września i 30-dniowym terminem płatności.
    Zakładam, że otrzymam płatność w terminie, czyli 27 października. Czy
    mogę zatem zinterpretować datę obowiązku podatkowego i vat na dzień
    otrzymania zapłaty i:

    1. Zapłacić vat z tej fvat za październik na początku listopada?
    2. Zapłacić podatek z tej fvat za październik na początku listopada?

    Dziękuję i pozdrawiam
    Smykas

  • 2. Data: 2008-09-30 17:33:14
    Temat: Re: Termin obowiązku podatkowego
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@p...onet.pl w <news:gbtalf$c47$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > Zakładam, że otrzymam płatność w terminie, czyli 27 października. Czy
    > mogę zatem zinterpretować datę obowiązku podatkowego i vat na dzień

    A dlaczego tak chcesz to interpretować? Łapiesz się na jakieś
    szczegółowe terminy (np. usługi przeładunkowe) dla obowiązku
    podatkowego VAT?

    > 1. Zapłacić vat z tej fvat za październik na początku listopada?

    Dlaczego na początku miesiąca?

    > 2. Zapłacić podatek z tej fvat za październik na początku listopada?

    Jaki znowu podatek z faktury (domyślam, się, że nie VAT, bo o tym było
    w pkt. 1.)?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-09-30 21:03:51
    Od: smykas <s...@p...onet.pl>

    'Tom N' pisze:
    > A dlaczego tak chcesz to interpretować? Łapiesz się na jakieś
    > szczegółowe terminy (np. usługi przeładunkowe) dla obowiązku
    > podatkowego VAT?

    Fvat dotyczy usługi na wykonanie pewnych prac - nic szczególnego.

    > Dlaczego na początku miesiąca?

    Ok, nie na początku - może być np. 20 listopada. Ale to nie jest
    istotne. Pytanie, czy mogę to rozliczyć za miesiąc, w którym fizycznie
    otrzymałam zapłatę, a nie za miesiąc w którym wystawiłam fvat.

    > Jaki znowu podatek z faktury (domyślam, się, że nie VAT, bo o tym było
    > w pkt. 1.)?

    Podatek dochodowy PIT-5. Czy dochód z tej fvat powinnam uwzględnić we
    wrześniu (tak jak data wystawienia fvat) czy mogę w październiku (jak
    data wpływu środków) ?

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 4. Data: 2008-09-30 21:10:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Sep 2008, s...@p...onet.pl wrote:

    > Witam koleżanki i kolegów niedoli,
    >
    > Czytam właśnie te wszystkie przepisy i jak zwykle dowiedziałam się wielu
    > ciekawych rzeczy, tylko nie tego co chciałam ;-)

    Nie czytałeś, na pewno :P
    Usprawiedliwieniem jest co najwyżej ciężkostrawność ustawy o VAT :(

    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    Art. 19
    1. Obowišzek podatkowy powstaje
    z chwilš wydania towaru lub wykonania usługi,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.
    4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    fakturš, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš wystawienia faktury,
    nie póŸniej jednak niż w 7. dniu,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    liczšc od dnia wydania towaru lub wykonania usługi.
    ---

    A dawaj sobie kontrahentom i dwuletnie terminy - budżetu to nic
    nie obchodzi, podatku chce "teraz zaraz" :)
    No, CHYBA, że łapiesz się pod któryś wyjątek z listy...

    > Posiadam DG z KPiR.

    <rzep> a możesz ją komuś pożyczyć albo za coś zastawić? <\rzep>
    (hint: IMO DG albo kolor włosów to się *ma*, "posiadanie" oznacza
    możliwość rozporządzania - nie mylić z zarządzaniem - tym czymś
    co się posiada, definicja w KC :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-10-03 16:53:38
    Od: smykas <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > z zastrzeżeniem ust. 2-21, art. 14 ust. 6, art. 20 i art. 21 ust. 1.

    Kurcze, czyli muszę zapłacić Państwu zanim dostane kasę... słabo !!!

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 6. Data: 2008-10-03 17:00:10
    Od: smykas <s...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Art. 19
    > 4. Jeżeli dostawa towaru lub wykonanie usługi powinny być potwierdzone
    > fakturš, obowišzek podatkowy powstaje z chwilš wystawienia faktury,

    A jak odbiorca fvat duzego kontraktu nie zapłaci w terminie, to stracę
    płynność finansową.
    Teraz już pytam czysto teoretycznie - czy w takim przypadku można jakoś
    zaradzić i odroczyć konieczność zapłaty podatku i VAT do dnia wpłynięcia
    funduszy? (jakieś pismo do US)?

    Pozdrowienia
    Smykas

  • 7. Data: 2008-10-03 17:47:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2008, smykas wrote:

    > A jak odbiorca fvat duzego kontraktu nie zapłaci w terminie, to stracę
    > płynność finansową.

    No niestety :(
    Z tego powodu "duże" kontrakty lepiej dzielić na części z kolejnymi
    "odbiorami częściowymi", niezależnie czy to towary czy usługi.

    > Teraz już pytam czysto teoretycznie - czy w takim przypadku można jakoś
    > zaradzić i odroczyć konieczność zapłaty podatku i VAT do dnia wpłynięcia
    > funduszy? (jakieś pismo do US)?

    Można, ale to jest uznaniowe.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkow
    a-1_2_129.html
    Art.48 oraz od art.67a
    Wątpię czy US będzie się do tego palił, być może zażąda jakiegoś
    zabezpieczenia (hipoteka albo cóś)...

    pzdr, Gotfryd