  • 1. Data: 2004-01-23 21:45:13
    Temat: Towar na magzynie - zawieszenie działalności
    Od: "Tomasz" <t...@i...pl>

    Witam
    Mam takie pytanie.
    W 09.2000 kupiłem komputer - jako towar handlowy.
    Nie sprzedałem go jednak - sam (moja firma) go używałem
    W 08.2001 zawiesiłem działalność.
    Teraz przyszło mi zawiadomienie, że muszę wykreślić się z ewidencji
    płatników vat. Jest jakaś ustaw, która mówi, że po 10 miesiącach należy
    dokonać tych formalności (w moim przypadku miało to być 06.2002), ja o tym
    nie wiedziałem więc urząd skarbowy przysłał mi takie zawiadomienie.

    Teraz mam takie pytanie.
    Co mam zrobić z tym komputerem, który teoretycznie jest na magazynie?
    Czy mogę wystawić obie jakiś dokumenty, że moja firma go przejęła (jeśli tak
    to jaki), czy muszę oddać ten vat za ten komputer (oczywiście wartość tego
    komputera musze obliczyć na 06.2002 + odsetki :( ).
    Co mam zrobić z telefonem komórkowym, który był kupiony na firmę (nie jako
    towar handlowy) i parę innych rzeczy?
    Czy wyrejestrownie firmy z ewidencji płatników vat pociąga za sobą
    zamknięcie działalności?

    pozdrawiam
    tom

  • 2. Data: 2004-01-23 23:36:58
    Temat: Re: Towar na magzynie - zawieszenie działalności
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, Tomasz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Teraz przyszło mi zawiadomienie, że muszę wykreślić się z ewidencji
    >+ płatników vat. Jest jakaś ustaw, która mówi, że po 10 miesiącach należy

    Ano.
    [...]
> [...]
    >+ to jaki), czy muszę oddać ten vat za ten komputer (oczywiście wartość tego
    >+ komputera musze obliczyć na 06.2002 + odsetki :( ).

    Niezależnie co zrobisz, VAT musisz *i tak* zapłacić !
    Nie piszesz o wartości PCta, ale niezależnie od tego jaką
    miał wartość kłopot jest: bo przecież miał być w kosztach
    albo w amortyzacji... Nie dam teraz głowy, ale przy
    "wylocie" z VATu *chyba* wycenia się tak samo jak przy
    zamknięciu DG - czyli VAT od ŚT i wyposażenia "wg wartości
    rynkowej" co akurat przy PC może mieć znaczenie.

    Jednego nie rozumiem: skąd odsetki ???

    >+ Co mam zrobić z telefonem komórkowym, który był kupiony na firmę (nie jako
    >+ towar handlowy) i parę innych rzeczy?

    J.w. :(

    >+ Czy wyrejestrownie firmy z ewidencji płatników vat pociąga za sobą
    >+ zamknięcie działalności?

    Nie. Tylko przestajesz być VATowcem. Wszystko co w tym momencie
    masz "na stanie" (w tym magazyn, ŚT i "inne składniki") podlega
    oVATowaniu, a w razie powrotu na VAT - będziesz to sprzedawał
    jako od VATu zwolnione (mimo że "znowu" możesz VATowcem być !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-24 11:50:10
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zamknięciu DG - czyli VAT od ŚT i wyposażenia "wg wartości
    > rynkowej" co akurat przy PC może mieć znaczenie.

    Rozumiesz....
    Czlowiek mial zaplacic VAT (jesli rzeczywiscie mial) w 07.2002

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-01-24 12:51:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, bosz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Rozumiesz....
    >+ Czlowiek mial zaplacic VAT (jesli rzeczywiscie mial) w 07.2002

    Już rozumiem :] Wrr..., thx ! :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)