  • 1. Data: 2004-05-13 09:41:33
    Temat: Towary zakupione na kredyt gotówkowy
    Od: "Andrzej" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Prowadze DG na KPiR, i VAT - jest to sklep spozywczy.

    Czesto zdarza sie ze robiac zakupy w hurtowni nie place za nie od razu tylko
    po np. 5 dniach.
    Na fakturach wowczas zamiast zapłacono gotowką w rubryce forma płatności
    jest adnotacja "KREDYT GOTÓWKOWY" a termin płatności np. 7 dni.
    Rozumiem ze do VAT zaliczam w momencie otrzymania faktury -czyli data
    wystawienia faktury.
    Problem mam natomiast w KPiR jak zaksięgować gdy fakture otrzymuje w
    kwietniu a płacę za nią w maju.
    KPiR prowadze metoda kasową -czyli koszty w momencie poniesienia- więc chyba
    powinienem zaliczyć w maju -ale
    według rozp.w sprawie prowadzenia KPiR muszę zaewidencjonować otrzymane
    towary przed rozpoczeciem ich sptrzedaży nawet jeżeli nie ma faktury.
    Jak jest prawidłowo???
    HELP!!!
    Andrzej N.

  • 2. Data: 2004-05-15 11:21:24
    Temat: Re: Towary zakupione na kredyt gotówkowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 May 2004, Andrzej wrote:
    [...]
> [...]
    >+ według rozp.w sprawie prowadzenia KPiR muszę zaewidencjonować otrzymane
    >+ towary przed rozpoczeciem ich sptrzedaży nawet jeżeli nie ma faktury.

    Jak się dowiesz to się pochwal.
    Krąży opinia że towary handlowe uznaje się na KPiR *zawsze* za koszt
    przy zakupie (a nie przy zapłacie - kasowo).
    Bo technologia wypełniania KPiR "na dwa wpisy" (osobno "zdarzenie"
    osobno "uznanie") istnieje, ale... ale w myśl rzeczonej interpretacji
    nie ma zastosowania.
    JAKBY miała zastosowanie, to stosuje się wpis nr 1 z kwotą w pozycji
    "16" i później można się do tego odwołać...

    pozdrowienia, Gotfryd