  • 1. Data: 2008-09-18 11:24:52
    Temat: Triki US przy wypłacie zwotu podatku - po 3 miesiacach
    Od: " KK" <k...@N...gazeta.pl>

    Dokument PIT roczny złożyłem na początku kwietnia 2008.
    12 maja pojawiłem sie US aby złożyć korektę - dane zameldowania sie nie
    zgadzały.
    W zwiazku z tym że do dnia 12 sierpia nie otrzymałem zwrotu nadpłaconego
    podatku dnia 18 sierpnia byłem wyjaśnić tą systuacje ale US nie znalazł
    dokumentów. Zostawiłem wtedy pismo że po 3 miesiacach nie mam pieniędzy.
    Dnia 26 sierpnia US wysłał wezwania że brakuje im jednej strony w PIT-O.
    Dnia 28 sierpnia byłem u nich zauważyłem że PIT-O to ksero jednej strony i
    wpomniałem o tym urzędnikowi a ten powiedział że tak było oddane. Ja mu na
    to że wszystkie dokumenty zostały wydrukowane na drukarce kolorowej i moim
    zdaniem to US ma nieorginalny dokument. Dałem se spokój nie chciałem sie
    chndryczyć z babą i oddałem im ponownie PIT-O.

    I właśnie teraz mówią że pieniądze dostanę do 3 miesięcy po złożeniu korekty.
    To co po 70 dni-ach znowu mnie wezwą i odroczą sobie wypłate o następne 3
    miesiące itd. Mają taką możliwość - co z tymi dniami które mineły ( bo 3
    miesiące już mineły) od 12 sierpnia.

  • 2. Data: 2008-09-18 11:48:21
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Zrobiłeś kopie złożonego zeznania otwierdziłeś ją w urzedzie??

  • 3. Data: 2008-09-18 11:51:17
    Od: " KK" <k...@g...pl>

    > Zrobiłeś kopie złożonego zeznania otwierdziłeś ją w urzedzie??

    Własnie nie - wysłałem je pocztą.
    A obecnie są podobno automaty i chyba one nie mają funkcji zatwierdzających
    kopie ?

  • 4. Data: 2008-09-18 12:05:35
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    Szkoda że nie masz potwierdzonej kopii, byłaby dodatkowym argumentem dla
    Ciebie.
    Pierwsza korekta została rozpatrzona po terminie 3 miesięcy więc można by
    się ubiegac o odsetki za zwłoke, ale jak to formalnie wygląda to nie wiem
    dokładnie. Pewnie urząd coś wymyśli na swoją obrone.
    Jednak można by napisać pismo o przyznanie odsetek a urząd niech się do tego
    ustosunkuje.

  • 5. Data: 2008-09-18 12:51:39
    Od: " KK" <k...@g...pl>

> [...]
    > dokładnie. Pewnie urząd coś wymyśli na swoją obrone.
    > Jednak można by napisać pismo o przyznanie odsetek a urząd niech się do

    Szkoda zachodu, podobno odsetki to niewielkie pieniądze bo ze stawki
    odliczają jeszcze 50%.
    Podobno urzędnicy już nie podbijają kopi. A automat przyjmujący to napewno
    nie podbija.
    I jak tu podatnik może sie zabezpieczyć przed takimi przekrętami.

    Uwaga podatnicy, ten trik jest podobno typowy w US jak muszą płacić odsetki.
    U żony w firmie dziewczyny od podatków robią parawki na każdej stronie i to
    podobno wystarczy aby US nie robił takich numerów.

  • 6. Data: 2008-09-18 12:54:29
    Od: "1603 AD" <A...@o...mofnet.gov.pl>

    A można wiedzieć w jakim to urzedzie. miało miejsce??
    Ja mam podbita kopie i cokolwiek składam w US to zawsze biore kopie ze sobą
    do podbicia.

  • 7. Data: 2008-09-18 13:10:19
    Od: " " <k...@g...pl>

    > A można wiedzieć w jakim to urzedzie. miało miejsce??
    > Ja mam podbita kopie i cokolwiek składam w US to zawsze biore kopie ze
    sobą
    > do podbicia.

    Wrocław

  • 8. Data: 2008-09-18 13:59:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    KK wrote:
> [...]
    > miesiące itd. Mają taką możliwość - co z tymi dniami które mineły ( bo 3

    No i sam sie załatwiłeś.
    Mają 3 miesiące od złożenia korekty. Więc jeszcze poczekasz.
    Było grać w osła zaprzeć się i niczego nowego nie składać.
    Ty dowód nadania masz, oni dowodu, że dokmenty były niekompletne, nie.
    Zresztą na ksero powinni zareagować natychmiast. Na nim nie ma podpisu i
    taki dokumnet jest g.. warty, wiec na tak złożony dokujment powinine
    natychmiast odbić się od nich pismem, że to co im przysłałes nie spełnia
    wymogów formalnych i wezwać cię do uzupełnienia czyli podpisania.
    Skoro tego nie zrobili, to znaczy, że wsyzstko było ok.

  • 9. Data: 2008-09-18 18:38:22
    Od: "Anna Daszkiewicz" <a...@w...pl>

    > Skoro tego nie zrobili, to znaczy, że wsyzstko było ok.

    tez myśle że wszystko było ok a oni gdzies zawieruszyli zeznanie i jakbyś
    sie nie upomniał to pewnie jeszcze troche by polezało zanim ktoś by je
    przypadkowo znalazł.
    Mojemu mężowi wmawiali że dzwonili do niego i od 2 miesięcy ciągle im
    obiecuje że ma przyjśc w poniedziałe i gonie ma i że to jego wina że tak
    późno korekta jest załatwiana, a my 3 miesiące temu zlikwidowaliśmy telefon
    stacjonarny, więc nie wiem do kogo oni dzwonili i z kim rozmawiali :)

  • 10. Data: 2008-09-18 18:46:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Anna Daszkiewicz wrote:

    > tez my?le ?e wszystko by?o ok a oni gdzies zawieruszyli zeznanie i jakby?
    > sie nie upomnia? to pewnie jeszcze troche by poleza?o zanim kto? by je
    > przypadkowo znalaz?.
    > Mojemu me?owi wmawiali ?e dzwonili do niego i od 2 miesiecy ci?gle im
    > obiecuje ?e ma przyj?c w poniedzia?e i gonie ma i ?e to jego wina ?e tak
    > pó 1/4 no korekta jest za?atwiana, a my 3 miesi?ce temu zlikwidowali?my telefon
    > stacjonarny, wiec nie wiem do kogo oni dzwonili i z kim rozmawiali :)

    Jeszcze w życiu nikogo z US ani ZUS nie widziałem dzwoniącego do petenta.
    Szybciej bym się spodziewał uzbrojonych po zęby typów, z listem od nich
    niż telefonu.