  • 1. Data: 2008-04-12 20:05:36
    Temat: Tylko detal
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    chciałem sobie kupić u sprzedawcy na Alledrogo takie duperelkowate
    przejściówki po 1,40zł sztuka. Ale potrzebuję ich 10 sztuk, co zresztą
    opłaca się ekonomicznie, bo przesyłka 1 raz. Cóż z tego, skoro gość ma
    zapisane w opisie, że

    11. Prowadzimy tylko sprzedaż detaliczną (maksymalnie 2 przedmioty).

    oczywiście nasz sprzedawca, nasz pan -- poszukam sobie innego sprzedawcy.
    Ale zastanawiam się, czemu chop tak kombinuje.... Czy to z jakiś przyczyn
    podatkowych może wynikać albo co? W sumie deklaruje że:

    7. Jesteśmy legalnie działając firma, wiec masz pewność ze otrzymujesz
    legalny towar i najwyższej jakości.

    i wystawia naprawdę masowe towary i ma status SS i S. Więc nie że udaje, że
    sprzedaje tylko swoje niechciane rzeczy... Co więc może być przyczyną tego,
    że nie chce sprzedawać więcej.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 2. Data: 2008-04-12 20:15:02
    Temat: Re: Tylko detal
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości news:

    >Co więc może być przyczyną tego,
    > że nie chce sprzedawać więcej.

    Zarabia sporo na wysyłkach.

  • 3. Data: 2008-04-12 20:16:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 12 kwiecień 2008 22:15
    (autor Cavallino
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <ftr5b0$h7t$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Zarabia sporo na wysyłkach.

    No zarabia, bo za przejściówkę 1,40 trzeba 8zł zapłacić za wysyłkę. No ale
    to niech spada -- idę tam gdzie przejściówka drożej, ale se kupię 10

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 4. Data: 2008-04-12 20:21:24
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    No zarabia, bo za przejściówkę 1,40 trzeba 8zł zapłacić za wysyłkę. No ale
    to niech spada -- idę tam gdzie przejściówka drożej, ale se kupię 10

    Choć.... Tak patrzę, oni wszyscy tak cudują. Inny znów wysyła więcej, ale
    chce 20zł za przesyłkę 10 duperelek co przesyłka kosztuje 3zł.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 5. Data: 2008-04-12 20:31:09
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

> [...]
    > zapisane w opisie, że
    >
    > 11. Prowadzimy tylko sprzedaż detaliczną (maksymalnie 2 przedmioty).
    to jest wykroczenie - tak samo jak w marketach piszą , że można kupić max
    ileśtam kg cukru

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-04-12 20:31:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Tristan,

    Saturday, April 12, 2008, 10:21:24 PM, you wrote:

> [...]
    > Choć.... Tak patrzę, oni wszyscy tak cudują. Inny znów wysyła więcej, ale
    > chce 20zł za przesyłkę 10 duperelek co przesyłka kosztuje 3zł.

    Nie znam przesyłki rejestrowanej, która kosztowałaby 3 PLN. Najtańsza
    to 3.55 PLN - list polecony do 50g. A gdzie koszt koperty i VAT? Jak
    sobie zażyczysz priorytet, to najtańsza możliwość 4.30 PLN.

    Wielu sprzedawców na Allegro nie wie, że może wysyłać listem poleconym
    też drobne przedmioty i nawet lekkie drobiazgi przesyłaja jako paczki.
    Tym bardziej, że ze dwa lata temu na pocztach wybuchały awantury o to,
    co może być przesyłane listem a co musi paczką.
    Inni przesyłają tylko kurierem - mają pozawierane umowy i żadne krzyki
    i płacze nie przekonają ich, żeby poszli na pocztę.

    Z mojej praktyki wynika, że w rzeczywistości stosunkowo niewielu
    sprzedawców zawyża koszty przesyłki.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2008-04-12 20:37:36
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 12 kwiecień 2008 22:31
    (autor RoMan Mandziejewicz
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <8...@p...pl>):

> [...]
    > Wielu sprzedawców na Allegro nie wie, że może wysyłać listem poleconym
    > też drobne przedmioty i nawet lekkie drobiazgi przesyłaja jako paczki.

    No dobrze, ale to jest tak lekkie, że za 10 sztuk zapłaci nawet paczką
    poniżej 10zł. A chce 20zł.

    > Tym bardziej, że ze dwa lata temu na pocztach wybuchały awantury o to,
    > co może być przesyłane listem a co musi paczką.

    A teraz nie wybuchają tylko jest dopłata za złe wymiary :D

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 8. Data: 2008-04-12 20:39:49
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > to jest wykroczenie - tak samo jak w marketach piszą , że można kupić
    > max ileśtam kg cukru

    Tylko że w tym przypadku trudno będzie kogoś za to skazać. Bo jak się
    klient by uparł, to przecież ma możliwość zakupu dowolnej ilości sztuk
    przedmiotu - płacąc za każdą parę koszty wysyłki.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 9. Data: 2008-04-12 23:40:46
    Od: "::" <n...@n...pl>

    A jakie to wykroczenie ?

    Trzeba naprawde byc niedorozwojem zeby kupowac w marketach cos co jest
    tansze w dowolnej hurtowni lub u producenta.
    Podobnie jak reklamy dla idiotow Mediamarkt to jeden z najdrozszych sklepow
    a ludzie zabijaja sie w kolejkach.

  • 10. Data: 2008-04-13 06:23:57
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Inni przesyłają tylko kurierem - mają pozawierane umowy i żadne krzyki
    > i płacze nie przekonają ich, żeby poszli na pocztę.

    Tu akurat się nie dziwię.

    Przy odpowiednim wolumenie przesyłek i dostatecznych zdolnościach
    negocjacyjnych spokojnie można zejść do poziomu 12-15 plz (brutto) za
    *ubezpieczoną* przesyłkę, po którą kurier przyjeżdża do firmy.

    Znajdź mi *konkurencyjną* ofertę, która uwzględni również koszt pracy
    związanej z logistyką przesyłek.

    Już nie mówiąc o rekompensacie za stres wynikający z organizacji pracy i
    pseudo-procedur pocztowych.

    Dla tego przykładu na "mojej" poczcie nie chcieli przyjmować potwierdzeń
    nadania wydrukowanych na drukarce i identycznych co do treści z
    oryginalnym, pocztowym.

    Do czasu "zjebki" jaką zrobiłem z tego powodu. Teraz już nie ma z tym
    problemu (choć proces "uczenia" pocztowca trzeba powtarzać w cyklu
    mniej-więcej 3 miesięcznym).

    Piotrek