  • 1. Data: 2012-12-30 16:13:09
    Temat: Ulga internetowa - jak wykorzystac maksymalnie ?
    Od: "aa" <a...@w...pl>

    Witam
    W tym roku konczy się ulga internetowa.
    Czy moge zaplacic za caly przyszły rok ? i to sobie odliczyć za rok 2012 ?
    Dostawca nie wystawi na to faktury jednorazowej tylko będzie miesieczne jak
    do tej pory mi wystawial.

    pozdrawiam
    Krzysztof Bajorek

  • 2. Data: 2012-12-30 17:25:57
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "aa" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dostawca nie wystawi na to faktury jednorazowej tylko będzie miesieczne

    Masz mieć fakturę i potwierdzenie jej zapłaty.
    Poza tym odliczasz za fakturę wydaną zgodnie z datą.
    Ja zrobiłem właśnie cesję na podatnika, który z tej ulgi nie korzystał.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-12-30 17:28:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    aa wrote:
> [...]
    > 2012 ? Dostawca nie wystawi na to faktury jednorazowej tylko będzie
    > miesieczne jak do tej pory mi wystawial.

    Teoretycznie do odliczenia wystarczy zgodnie z art 26.7
    dokument stwierdzający poniesienie wydatku a zawierający
    dane kupującego i sprzedawcy, rodzaj usługi i kwotę.
    Takie dane może mieć samo potwierdzenie zapłaty.
    Ale jak się szuka dziury w całym, to można
    uznać, że odliczenie dotyczy wydatków ponoszonych
    z tytułu użytkowania internetu. A te wpłacone kwoty
    to w łatwy sposób US wykaże, że nie dotyczą tego roku.
    Pewnie da się obalić i takie zastrzeżenie,
    ale to już sobie zdecyduj.

  • 4. Data: 2012-12-30 17:34:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    cef wrote:

> [...]
    > to w łatwy sposób US wykaże, że nie dotyczą tego roku.
    > Pewnie da się obalić i takie zastrzeżenie,

    A musza dotyczyc tego roku?
    DO tej pory jakos US nie mial zastrzezen do faktur grudniowych i
    styczniowych. przeciez niekoniecznie musialy byc za usluge od pierwszego
    do pierwszego.

  • 5. Data: 2012-12-30 18:08:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Irokez wrote:

    > Masz mieć fakturę i potwierdzenie jej zapłaty.

    Jaki przepis nakazuje fakturę?
    Tak było kiedyś, teraz nie trzeba faktury.

  • 6. Data: 2012-12-30 18:11:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    witek wrote:

    > A musza dotyczyc tego roku?
    > DO tej pory jakos US nie mial zastrzezen do faktur grudniowych i
    > styczniowych. przeciez niekoniecznie musialy byc za usluge od
    > pierwszego do pierwszego.

    To jest dyskusyjne czy muszą dotyczyć.
    Niech sobie analizuje :-).