  • 1. Data: 2008-01-27 01:36:48
    Temat: Ulga prorodzinna a pit-28
    Od: "JacekKol" <k...@v...pl>

    Pytanie dotyczące możliwości skorzystania z ulgi prorodzinnej

    Przy załączniku Pit-O dla pozycji C.3 Ulga z tytułu wychowywania dzieci jest
    zapis "Pozycji tej nie wypełniają podatnicy składający załącznik Pit-O wraz
    z zeznaniem Pit-28

    W naszym przypadku rozliczamy się wspólnie Pit-37 ale Pit-28 składałem z
    tytułu najmu (przychód ewidencjonowany) - nie prowadzimy żadnej działalności
    gospodarczej

    I wreszcie pytanie - Czy możemy skorzystać z ulgi prorodzinnej???

    Mozna prosic o pomoc?

  • 2. Data: 2008-01-28 20:07:12
    Temat: Re: Ulga prorodzinna a pit-28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Jan 2008, JacekKol wrote:

    > I wreszcie pytanie - Czy możemy skorzystać z ulgi prorodzinnej???

    Patrz temat: "pit28 + pit37 a ulga na dziecko"
    Ulga polegająca na prawie odliczenia podatku najwyraźniej tak,
    ulga polegająca na "wspólnym opodatkowaniu" nie.

    Do dobrych obyczajów należy przejrzenie przynajmniej ostatnich postów ;)

    Nadto piszesz: " "Pozycji tej nie wypełniają podatnicy składający
    załącznik Pit-O wraz z zeznaniem Pit-28"
    No, dziwne by było, jakby kwotę z tego samego załącznika wolno było
    odliczać od dwu PITów jednocześnie, nie? :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-01-29 12:11:55
    Od: "my way" <y...@n...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0801282104360.3532@athlon64...
    > Ulga polegająca na prawie odliczenia podatku najwyraźniej tak,
    > ulga polegająca na "wspólnym opodatkowaniu" nie.

    dlaczego nie mieliby prawa do wspolnego opodatkowania dochodow osiągnietych
    wg skali, czyzbym źle odczytywała te przepisy?
    Art.6 updof

    8. Sposób opodatkowania, o którym mowa w ust. 2 i 4, nie ma zastosowania w
    sytuacji, gdy chociażby do jednego z małżonków, osoby samotnie wychowującej
    dzieci lub do jej dziecka mają zastosowanie przepisy art. 30c, ustawy o
    zryczałtowanym podatku dochodowym lub ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o
    podatku tonażowym.

    9.Zasada określona w ust. 8 nie dotyczy osób, o których mowa w art. 1 pkt 2
    ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym niekorzystających jednocześnie z
    opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub z
    działów specjalnych produkcji rolnej na zasadach określonych w art. 30c albo
    w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym, albo w ustawie z dnia 24
    sierpnia 2006 r. o podatku tonażowym.

    a w ustawie o ryczałcie:

    Art. 1. Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym
    niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne:

    Art. 1. Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym
    niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne:

    1) prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą,

    2) osiągające przychody z tytułu umowy najmu, podnajmu, dzierżawy,
    poddzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze, jeżeli umowy te nie są
    zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej

    skoro osiągnął przychody z najmu poza DG, imho ma prawo do wspólnego
    rozliczenia

    mylę się?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-01-29 19:57:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Jan 2008, my way wrote:

    > 9.Zasada określona w ust. 8 nie dotyczy osób, o których mowa w art. 1 pkt 2
    > ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym
    [...]
> [...]
    > zawierane w ramach prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej
    >
    > skoro osiągnął przychody z najmu poza DG, imho ma prawo do wspólnego

    Wychodzi że nie, thx! Chyba za bardzo mam DG zakodowane :(

    pzdr, Gotfryd