  • 1. Data: 2022-04-19 22:57:09
    Temat: Ulga rehabilitacyjna na samochód
    Od: Grzegorz Dobrosielski <g...@b...pl>

    Dzień dobry,

    Żona posiada orzeczenie o stopniu niepełnosprawności - lekkim.
    Posiadamy samochód, który nie jest zarejestrowany na żonę, a na mnie (na
    męża). Czy w takich okolicznościach, w rozliczeniu PIT-37 za 2021r.
    można skorzystać z tzw. ulgi rehabilitacyjnej na samochód?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2022-04-20 09:33:13
    Temat: Re: Ulga rehabilitacyjna na samochód
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Grzegorz,

> [...]
    > męża). Czy w takich okolicznościach, w rozliczeniu PIT-37 za 2021r.
    > można skorzystać z tzw. ulgi rehabilitacyjnej na samochód?

    Moim zdaniem, jeśli samochód kupiony w trakcie małżeństwa i nie macie
    rozdzielności majątkowej, to żona jest współwłaścicielem ustawowym.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2022-04-21 14:41:32
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2022-04-19, Grzegorz Dobrosielski <g...@b...pl>
    wrote:
> [...]
    > męża). Czy w takich okolicznościach, w rozliczeniu PIT-37 za 2021r.
    > można skorzystać z tzw. ulgi rehabilitacyjnej na samochód?

    A jesteś jej opiekunem? Bo tak czytam:
    https://kalkulator-oc-ac.auto.pl/ulga-rehabilitacyjn
    a-na-samochod/#:~:text=Ulga%20rehabilitacyjna%20na%2
    0samoch%C3%B3d%20przys%C5%82uguje,podatkowym%20PIT%2
    0za%202021%20r.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 4. Data: 2022-04-21 17:35:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 20 Apr 2022 09:33:13 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Moim zdaniem, jeśli samochód kupiony w trakcie małżeństwa i nie macie
    > rozdzielności majątkowej, to żona jest współwłaścicielem ustawowym.

    A jak kupiony za pieniądze, które mąż dostał w spadku ?

    Ba, moze nawet zapłacony ze wspolnego konta, na ktore wplynął tez
    spadek ...

    Tak czy inaczej - do ulgi powinno wystarczyc :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-04-21 21:48:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    wrote:

> [...]
    a-na-samochod/#:~:text=Ulga%20rehabilitacyjna%20na%2
    0samoch%C3%B3d%20przys%C5%82uguje,podatkowym%20PIT%2

    Ale on nie zamierza korzystać z ulgi, tylko żona.
    I do tego potrzebuje informacji o tym czy ten samochód jest żony, żeby
    ona mogła odliczyć. Tak -przy wspólnocie żona jest współwłaścicielem (o
    ile nie zachodzą jakieś durne przypadki, które sygnalizuje JF)
    Największym problemem będzie dowodzenie urzędnikom,
    że jest współwłaścicielem, bo urzędnik z US musi zobaczyć
    nazwisko w dowodzie rejestracyjnym.

  • 6. Data: 2022-04-22 10:46:57
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    wrote:

    a-na-samochod/#:~:text=Ulga%20rehabilitacyjna%20na%2
    0samoch%C3%B3d%20przys%C5%82uguje,podatkowym%20PIT%2
    0za%202021%20r.

    > Ale on nie zamierza korzystać z ulgi, tylko żona.

    Nie widzę takiej informacji w oryginalnym pytaniu.

    Jest pytanie, "czy można skorzystać", a najbliższe co JA bym zakładał,
    to rozliczenie wspólne małżonków i rozliczenie tego jako opiekun.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 7. Data: 2022-04-22 17:56:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    wrote:

> [...]
    >
    > Jest pytanie, "czy można skorzystać", a najbliższe co JA bym zakładał,
    > to rozliczenie wspólne małżonków i rozliczenie tego jako opiekun.

    Faktycznie nie ma takiej informacji, ale ja bym zakładał, że bliższe
    jest rozliczenie bezpośrednio przez osobę, która ma prawo. Ja bym tak
    zakładał.

    PS
    O rozliczeniu wspólnym tez nie widać wzmianki w oryginalnym pytaniu.