  • 1. Data: 2005-03-02 10:07:15
    Temat: Ulga remontowa a zameldowanie
    Od: Daniel Skrzypkowski <s...@i...pl>

    Witam,

    W 2004 roku zakupilem mieszkanie od developera, mam akt notarialny
    wystawiony w 2004, ponioslemm wydatki na remont i modernizacje
    nowo zakupionego mieszkania. Mieszkam w tym mieszkaniu natomiast
    ciagle jeszcze nie zalatwilem zameldowania, zameldowany jestem w innym
    miejscu. Czy to ze zameldowany jestem gdzies indziej ma jakis wplyw
    na to ze chce sobie odpisac wydatki na remont od podatku?

    pzdr,
    --
    daniel

  • 2. Data: 2005-03-02 10:56:47
    Temat: Re: Ulga remontowa a zameldowanie
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    Aby skorzystać z ulgi remontowej musisz mieć tytuł prawny do lokalu i lokal
    musi być odebrany (czyli budowa musi być definitywnie skończona). Nie musisz
    być tam zameldowany - prawo nie zabrania mieć kilku mieszkań ale można się
    zameldować tylko w jednym. Tak więc zameldowanie ma się nijak do możliwości
    skorzystania z ulgi remontowej. Acha, wydatki jakie poniosłeś powinny mieć
    datę po dniu odebrania lokalu.

    ponton

  • 3. Data: 2005-03-02 12:48:30
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Użytkownik "ponton" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > możliwości
    > skorzystania z ulgi remontowej. Acha, wydatki jakie poniosłeś powinny mieć

    Czy wg Ciebie umowe wstepna sprzedazy lokalu mieszkalnego mozna traktowac
    jako tytul prawny do lokalu?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2005-03-02 13:47:17
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    Wg mnie chodzi o akt notarialny (tytuł własności)

  • 5. Data: 2005-03-02 20:45:07
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    ponton wrote:
    > Wg mnie chodzi o akt notarialny (tytuł własności)

    albo protokoł zdawczo-odbiorczy mieszkania

    Umowa przedwstępna niestety za mało.

  • 6. Data: 2005-03-03 10:15:05
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > albo protokoł zdawczo-odbiorczy mieszkania
    >
    > Umowa przedwstępna niestety za mało.

    Protokol zdawczo-odbiorczy mam, ale imo to jeszcze mniej niz umowa wstepna
    sprzedazy... Protokol stwierdza tylko ze odbierasz mieszkanie i nie masz
    zastrzezen do wykonastwa... gdzie tutaj jakis tytul prawny do czegokolwiek?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 7. Data: 2005-03-03 11:00:10
    Od: "ponton" <m...@p...onet.pl>

    Jeśli cię mylę z kimś innym to sorki ale muszę zadac to pytanie. Gdzie
    będzie stał rower????

  • 8. Data: 2005-03-04 10:37:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Mar 2005, witek wrote:

> [...]
    > + > Wg mnie chodzi o akt notarialny (tytuł własności)
    > + >
    > + albo protokoł zdawczo-odbiorczy mieszkania

    Hm... Mógłbyś wyłożyć który składnik "tytułu prawnego" masz na
    myśli ?
    Bo widzę to tak:
    - jeśli o protokole mowa to może chodzić o to czy mieszkanie jest
    "używane" (czyli "nadaje się do remontu" :>), ale nie ma to
    nic wspólnego z "tytułem prawnym" do mieszkania
    - jeśli chodzi o umowę przedwstępną - to z założenia tytułu prawnego
    do lokalu ona nie daje (stanowi tylko roszczenie do zawarcia
    właściwej umowy), jednak IMO to nie wyklucza takiej możliwości
    iż w jej ramach przyszły nabywca *uzyskuje* prawo użytkowania
    lokalu - czyli pożądany "tytuł prawny". W sumie można by
    rozpatrywać czy nie będzie to umowa "wiązana": użyczenie plus
    umowa wstępna sprzedaży lub najem plus umowa wstępna sprzedaży;
    a w myśl K.C. nagłówek na papierze się nie liczy :) - więc
    "tytuł prawny" (jeśli ZAPISANO w umowie że będzie wolno mieszkać
    - lub "dokona się wydania" - PRZED dokonaniem sprzedaży !) jak
    najbardziej może istnieć.
    Tyle, że sam "tytuł prawny" to za mało - bo jeśli "wydana" będzie
    *budowa* to remontować nie ma co... ;) !

    Dobrze rozumiem iż odnosisz się NIE do kwestii "posiadania tytułu
    prawnego" a "posiadania tytułu do niemieszkania" ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)