  • 1. Data: 2003-04-25 11:43:57
    Temat: Ulga remontowa + małżeństwo
    Od: Przemyslaw Kowalik <p...@u...com.pl>

    Mam problem ze wspólnotą małżeńską ulgi remontowej ;-).

    Oto sytuacja. Ulga remontowa za 2002 zalicza się do trzyletniego cyklu
    (2000-2002).
    Ja w tych latach nie korzystałem z ulgi remontowej, natomiast moja żona
    (jak właścicielka mieszkania przez cały tem czasokres) tak (w każdym
    roku).
    Ślub wzięliśmy w 2001. Za 2002 chcemy rozliczyć się wspólnie. Pytanie
    jest czy możemy to zrobić na wspólnym PIT37 + PIT/D czy oddzielnie? A
    jeżeli możemy razem, to czy ja mogę wystąpić tam jako 'podatnik' (ten
    pierwszejszy ;-) czy muszę jako 'małżonek'? I co wpisać jako
    wykorzystany limit za 2000-2001 w przypadku rozliczenia wspólnego - to,
    co wydała żona?

    Przemek