1. Data: 2004-08-18 07:08:30
Temat:Umowa darowizny czesci samochodu
Od:"Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! napisalem taka umowe opieraja cos o tekst ze strony
http://www.umowy.coo.pl/nezt/a135.htm
Chdozi mi o podarowanie ojcu polowy albo nawet 90% :) mojego auta (dla
znizek OC) ktore sprowadzilem z niemiec i kosztowalo mnie tam 50euro. Oto
tresc tej umowy:
Umowa darowizny częsci samochodu

Zawarta dnia 18 sierpnia 2004 w Łodzi pomiedzy
moje dane
zwany dalej Darczyńca
dane ojca
zwany dalej Obdarowany

1
1. Darczyńca obdarowuje Obdarowanego połową samochodu marki Mazda 323 Rok
produkcji 1989 Numer silnika B1234567 Numer nadwozia ABCDE123456789012.
2. Obdarowany przyjmuje przedmiot darowizny opisany w ust1.

2
Właścicielem przedmiotu darowizny opisanego w par 1 ust. 1 jest Darczyńca i
jemu przysługuje pełne prawo rozporządzania swoją własnością. Przedmiot
darowizny jest wolny od wad prawnych.

3
Wartość przedmiotu darowizny wynosci 225 złotych

4
1. Przeniesienie prawa własności do przedmiotu darowizny następuje z
podpisaniem niniejszej umowy.
2. Przedmiot darowizny juz znajduje sie w posiadaniu Obdarowanego.

5
Strony oświadczają , że darowizna ta jest pomiędzy nimi pierwszą na
przestrzeni ostatnich pięciu lat, a wartość wynosi 225zl.

6
Wszelkie koszty związane z zawarciem niniejszej mumowy ponosi Darczyńca

7
W sprawach nie unormowanch w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy
Kodeksu cywilnego.

8
Umowa ninejsza została sporządzona w dwóch egzemplarzach, po jednym dla
każdej ze stron.

Teraz przosze o wyjasnienie czy dobrze wpisałem w pkt 3 wartosc przedmioty
(czyli tyle ile ja za na zapłaciłem w przeliczeniu euro na złotówki kursem z
dnia zakupu auta. czy powinienem do tego dodac zapłacona akcyze (146zl),
zaświadczenie z US (150zl) oraz wymiana szyby przedniej (315zl - posiadam
fakturę na moje nazwisko) koszty tłumaczen przysiegłych jakies 65zl (dzisiaj
dopiero odbieram) Auto jeszcze nie było rejestrowane dlatego nie ma numeru
rejestracyjnego.
Jaka wartosc powinienem podac w par 5? taka jak w par 3 czy tez czesc o
ktorej mowa w par 1

Czy cos jeszcze powinenem dodac? Dodam ze jeszcze nigdy nic ojcu nie
podarowalem :)
I teraz jak bedziemy chcieli sprzedac to auto np po roku

Pozdrawiam
Karol

2. Data: 2004-08-18 08:09:13
Temat:Re: Umowa darowizny czesci samochodu
Od:"Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

cos sie urwalo...
> I teraz jak bedziemy chcieli sprzedac to auto np po roku
to czy beda jakies problemy? czy poprostu spisze umowe miedzy nowym
wlascicelem i dwoma sprzedajacymi ?
Czy bede musial zaplacicl jakis podatek?

Pozdrawiam
Karol

3. Data: 2004-08-19 09:00:18
Od:Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Aug 2004, Karol K. wrote:
[...]
>+ 1
>+ 1. Darczyńca obdarowuje Obdarowanego połową samochodu marki Mazda

Hm... tak sobie myślę: prawą czy lewą ? ;)
Poważniej mówiąc - zastanawiam się jak powinno być prawnie ujęte
przekazanie połowy *udziału w samochodzie* (aby nie było wątpliwości,
iż samochód pozostaje cały :) i obdarowany otrzymuje "pół prawa
rozporządzania"). IMHO właśnie coś koło "połową udziału w samochodzie"
- może spytaj na .prawo ?

>+ 4
>+ 1. Przeniesienie prawa własności

Też formalista ze mnie... ale IMHO albo "udziału w prawie własności"
albo "prawa współwłasności" ?

>+ 6
>+ Wszelkie koszty związane z zawarciem niniejszej mumowy ponosi Darczyńca

IMO "z zawarciem i wynikłe", albo "z niniejszą umową".
Inaczej IMO pozostaje wątpliwość, czy zgłoszenie do rejestracji czy
ubezpieczyciela jest "związane z *zawarciem*". Z zawarciem wiążą się
koszty kartki papieru ;), jakby to była umowa notarialna to owszem,
opłata u notariusza też. Ale wszystko *po* - IMO nie jest już
"związane z zawarciem" ;)

>+ Teraz przosze o wyjasnienie czy dobrze wpisałem w pkt 3 wartosc przedmioty

Na razie się nie mieszam do tej częsci - out-of-time !

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS)