  • 1. Data: 2004-08-18 07:08:30
    Temat: Umowa darowizny czesci samochodu
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    Witam! napisalem taka umowe opieraja cos o tekst ze strony
    http://www.umowy.coo.pl/nezt/a135.htm
    Chdozi mi o podarowanie ojcu polowy albo nawet 90% :) mojego auta (dla
    znizek OC) ktore sprowadzilem z niemiec i kosztowalo mnie tam 50euro. Oto
    tresc tej umowy:
    Umowa darowizny częsci samochodu

    Zawarta dnia 18 sierpnia 2004 w Łodzi pomiedzy
    moje dane
    zwany dalej Darczyńca
    dane ojca
    zwany dalej Obdarowany

    1
    1. Darczyńca obdarowuje Obdarowanego połową samochodu marki Mazda 323 Rok
    produkcji 1989 Numer silnika B1234567 Numer nadwozia ABCDE123456789012.
    2. Obdarowany przyjmuje przedmiot darowizny opisany w ust1.

    2
    Właścicielem przedmiotu darowizny opisanego w par 1 ust. 1 jest Darczyńca i
    jemu przysługuje pełne prawo rozporządzania swoją własnością. Przedmiot
    darowizny jest wolny od wad prawnych.

    3
    Wartość przedmiotu darowizny wynosci 225 złotych

    4
    1. Przeniesienie prawa własności do przedmiotu darowizny następuje z
    podpisaniem niniejszej umowy.
    2. Przedmiot darowizny juz znajduje sie w posiadaniu Obdarowanego.

    5
    Strony oświadczają , że darowizna ta jest pomiędzy nimi pierwszą na
    przestrzeni ostatnich pięciu lat, a wartość wynosi 225zl.

    6
    Wszelkie koszty związane z zawarciem niniejszej mumowy ponosi Darczyńca

    7
    W sprawach nie unormowanch w niniejszej umowie mają zastosowanie przepisy
    Kodeksu cywilnego.

    8
    Umowa ninejsza została sporządzona w dwóch egzemplarzach, po jednym dla
    każdej ze stron.

    Teraz przosze o wyjasnienie czy dobrze wpisałem w pkt 3 wartosc przedmioty
    (czyli tyle ile ja za na zapłaciłem w przeliczeniu euro na złotówki kursem z
    dnia zakupu auta. czy powinienem do tego dodac zapłacona akcyze (146zl),
    zaświadczenie z US (150zl) oraz wymiana szyby przedniej (315zl - posiadam
    fakturę na moje nazwisko) koszty tłumaczen przysiegłych jakies 65zl (dzisiaj
    dopiero odbieram) Auto jeszcze nie było rejestrowane dlatego nie ma numeru
    rejestracyjnego.
    Jaka wartosc powinienem podac w par 5? taka jak w par 3 czy tez czesc o
    ktorej mowa w par 1

    Czy cos jeszcze powinenem dodac? Dodam ze jeszcze nigdy nic ojcu nie
    podarowalem :)
    I teraz jak bedziemy chcieli sprzedac to auto np po roku

    Pozdrawiam
    Karol

  • 2. Data: 2004-08-18 08:09:13
    Temat: Re: Umowa darowizny czesci samochodu
    Od: "Karol K." <karolkus@_cut_go2.pl>

    cos sie urwalo...
    > I teraz jak bedziemy chcieli sprzedac to auto np po roku
    to czy beda jakies problemy? czy poprostu spisze umowe miedzy nowym
    wlascicelem i dwoma sprzedajacymi ?
    Czy bede musial zaplacicl jakis podatek?

    Pozdrawiam
    Karol

  • 3. Data: 2004-08-19 09:00:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, Karol K. wrote:
    [...]
    >+ 1
    >+ 1. Darczyńca obdarowuje Obdarowanego połową samochodu marki Mazda

    Hm... tak sobie myślę: prawą czy lewą ? ;)
    Poważniej mówiąc - zastanawiam się jak powinno być prawnie ujęte
    przekazanie połowy *udziału w samochodzie* (aby nie było wątpliwości,
    iż samochód pozostaje cały :) i obdarowany otrzymuje "pół prawa
    rozporządzania"). IMHO właśnie coś koło "połową udziału w samochodzie"
    - może spytaj na .prawo ?

    >+ 4
    >+ 1. Przeniesienie prawa własności

    Też formalista ze mnie... ale IMHO albo "udziału w prawie własności"
    albo "prawa współwłasności" ?

    >+ 6
    >+ Wszelkie koszty związane z zawarciem niniejszej mumowy ponosi Darczyńca

    IMO "z zawarciem i wynikłe", albo "z niniejszą umową".
    Inaczej IMO pozostaje wątpliwość, czy zgłoszenie do rejestracji czy
    ubezpieczyciela jest "związane z *zawarciem*". Z zawarciem wiążą się
    koszty kartki papieru ;), jakby to była umowa notarialna to owszem,
    opłata u notariusza też. Ale wszystko *po* - IMO nie jest już
    "związane z zawarciem" ;)

    >+ Teraz przosze o wyjasnienie czy dobrze wpisałem w pkt 3 wartosc przedmioty

    Na razie się nie mieszam do tej częsci - out-of-time !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)