  • 1. Data: 2003-07-31 10:05:09
    Temat: Umowa do kilometrówki
    Od: "Piotr Lechowicz" <p...@o...com.pl>

    Witam

    Jak sformułować umowę z pracownikiem o używanie jego prywatnego samochodu do
    celów służbowych?
    Konkretnie chodzi mi o to, czy zawrzeć tam określony limit kilometrów (np
    200 i wtedy pracownik co miesiąc dostaje 200 x stawka, bez względu ile
    przejechał), czy dać zapis, że rozliczenie następuje w/g przedstawionej
    ewidencji przebiegu (i wtedy pracownik dostaje
    LiczbaFaktyczniePrzejechanychKM x stawka)?

    Prowadzę DG (spółka cywilna) na KPiR, miasto z limitem 500km.

    Pozdrawiam

    Piotr

  • 2. Data: 2003-07-31 10:06:32
    Temat: Re: Umowa do kilometrówki
    Od: "ata" <a...@r...pl>

> [...]
    > Konkretnie chodzi mi o to, czy zawrzeć tam określony limit kilometrów (np
    > 200 i wtedy pracownik co miesiąc dostaje 200 x stawka, bez względu ile
    Jesli tak chcesz to tak

    zy dać zapis, że rozliczenie następuje w/g przedstawionej
    ewidencji przebiegu (i wtedy pracownik dostaje
    LiczbaFaktyczniePrzejechanychKM x stawka)?
    To wtedy nie jest ryczałt

    http://www.republika.pl/jmolus/ryczalt.htm

    Ata

  • 3. Data: 2003-07-31 12:43:05
    Od: "Piotr Lechowicz" <p...@o...com.pl>

    Użytkownik "ata" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
    > To wtedy nie jest ryczałt
    A czy taki sposób rozliczeń jest zgodny z rozporządzenienim i nie budzący
    wątpliwości organów skarbowych co do zasadności zaliczenia w kup?

    Może niepotrzebnie komplikuję sprawę, ale zrozumiałem rozporządzenie tak, że
    jak dam w umowie limit 200km, to za tyle muszę płacić co miesiąc. Jeżeli
    pracownik przejechałby mniej, to musiałbym robić aneks do umowy z mniejszym
    limitem albo płacić za 200. Dobrze to rozumiem?

    Piotr

  • 4. Data: 2003-07-31 13:52:07
    Od: "DarekS" <1...@a...com.pl>

    Piotr Lechowicz napisał:
> [...]
    > miesiąc. Jeżeli pracownik przejechałby mniej, to musiałbym robić
    > aneks do umowy z mniejszym limitem albo płacić za 200. Dobrze to

    Ryczałt to z definicji stała wielkość. Ustalasz go w takiej wysokości aby
    odpowiadał mniej więcej średniej mie3sięczne przejechanych km (w ramach
    limitu). Jeśli pracownik zrobi mniej km - twoja strata, jeśli więcej - jego.
    To istota ryczałtu.

    --
    Darek
    wyciąć cyferki z adresu