  • 1. Data: 2014-08-18 15:43:45
    Temat: Umowa o dzieło, czy zlecenia?
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    Zamierzam zlecić badania fizykochemiczne próbek i opracowanie na
    podstawie tych badań opinii o możliwości ich praktycznego/komercyjnego
    wykorzystania. Badania będzie robił pracownik naukowy nie prowadzący DG,
    więc mam tylko do wyboru umowę o dzieło albo zlecenia.
    Sprawa jest jednorazowa.
    W świetle tego, co ostatnio czytam o wyczynach ZUS i umowach o dzieło
    mam pytanko: czy tego typu umowa Waszym zdaniem nadaje się jako dzieło,
    czy lepiej zrobić zlecenie? Gdyby to było zlecenie wykonania przedmiotu
    typu stół, czy krzesło, to nie byłoby problemu z wyborem, a tu mam
    badania laboratoryjne i opracowanie naukowe.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-08-18 18:47:36
    Temat: Re: Umowa o dzieło, czy zlecenia?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-08-18 15:43, Jacek pisze:
> [...]
    > typu stół, czy krzesło, to nie byłoby problemu z wyborem, a tu mam
    > badania laboratoryjne i opracowanie naukowe.

    Najwygodniej byłoby rozpisać na dzieło "sporządzenie opinii..."
    (pozostawiając sposób jej wykonania w gestii wykonawcy).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2014-08-21 12:03:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2014, Jacek wrote:

    > Badania będzie robił pracownik naukowy nie prowadzący DG, więc mam tylko do
    > wyboru umowę o dzieło albo zlecenia.

    Ten "pracownik naukowy" jest zatrudniony gdzie indziej na umowie o pracę?

    > Sprawa jest jednorazowa.
    > W świetle tego, co ostatnio czytam o wyczynach ZUS i umowach o dzieło

    Ale to "światło" dotyczy przypadku, kiedy ZUS może wyegzekwować składki.
    Jak ktoś ma zlecenie na 100 zł i "dzieło" na 10 000zł, to ZUS będzie
    zainteresowany dociekaniem kwalifikacji umowy.
    W przypadku kiedy zleceniobiorca jest już oskładkowany z innego
    tytułu, AFAIR ciągle składki ze zlecenia są nieobowiązkowe (zakładając,
    że podstawa i wymiar pracy są takie, że zapewniają więcej niż
    minimum oskładkowanego dochodu), więc nie opłaca się robić awantury
    o kwalifikację umowy - co by to ZUSowi dało?
    Art.9.2 ustawy o SUS ciągle tam jest (zajrzałem)

    pzdr, Gotfryd