  • 1. Data: 2005-01-28 11:21:32
    Temat: Umowa o dzielo - zus
    Od: "galis" <g...@g...pl>

    Mam wątpliwości co do pewnej kwesti:
    Mój dawny pracodawca zwarł ze mną umowę o dzieło w której zostały określone
    warunki, że częśc kwoty zostanie wypłacona po zrealizowaniu dzieła, natomiast
    druga połowa jeśli zostanie zrealizowany warunek nie zalezny od mnie. W tym
    momencie warunek ten zaistniał. Pierwsza częśc wypłaty został oczywiści
    ozusowana bo byłem praocwnikiem tej jednostki, ale według stanu na dzień
    dzisiejszy już nie jest. Pytanie wiec czy ta druga częśc wypłaty która będzie
    płacona obecnie również powinna zostać ozusowana czy w związku z tym że już
    nie pracuje od kilku miesięcy u tego pracodawcy to nie trzeba tego zusować?

    Pozdrawiam
    Galis

  • 2. Data: 2005-01-29 00:30:45
    Temat: Re: Umowa o dzielo - zus
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Jan 2005, galis wrote:

> [...]
    >+ nie pracuje od kilku miesięcy u tego pracodawcy to nie trzeba tego zusować?

    Uwaga: piszę WYŁĄCZNIE na podstawie tego co widzę w ustawie:
    ++++
    Art. 9. 1. Osoby, o których mowa [...] są obejmowane ubezpieczeniami tylko
    z tytułu stosunku pracy, umowy agencyjnej, [...] albo umowy o dzieło,
    jeżeli umowę taką zawarły z pracodawcą , z którym pozostają w stosunku
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    pracy [...]
    ----

    Niby jest zapis: "pozostają w stosunku".
    Ale IMHO dotyczy on tylko momentu powstania "oskładkowania": porównajmy
    do przypadku kiedy ktoś wykonałby *całą* umowę o dzieło w czasie
    trwania umowy o pracę, ale ZAPŁATĘ odebrał po zakończeniu owej
    umowy (o pracę).
    Jakbyś rozstzygał: czy w tak przypadku kiedy odbiór dzieła dokonany
    jest w czasie trwania umowy o pracę ale *zapłata* (a składka jest
    od zapłaty !) ma miejsce *po* zakończeniu pracy - byłaby oskładkowana ?
    Jeśli nie.... (bo "nie pozostają") :)
    A jeśli TAK - no to patrząc w przepis on NIE uzależnia oskładkowania
    od WYKONANIA umowy o dzieło, ale od jej ZAWARCIA. A zawarta była
    w czasie "trwania umowy o pracę"...
    Niemniej - rozstrzygnąć się nie podejmę, idę spać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)