  • 1. Data: 2008-10-11 23:10:58
    Temat: Umowa pożyczki- na odległość
    Od: "Plusman" <p...@v...pl>

    witam
    Zamierzam pożyczyć znajomemu trochę pieniędzy. Chciałbym sie zabiezpieczyć
    umową.
    Niestety oboje mieszkamy w innym miastach wiec chcemy to zrobić
    korespondencyjnie.
    I tutaj mam pytanie, w jaki sposob przy wykorzystaniu faxu, a najlepiej
    skanu mozna by to było zrobić, aby taka umowa była ważna,

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-12 08:46:09
    Temat: Re: Umowa pożyczki- na odległość
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 12 Paź, 01:10, "Plusman" <p...@v...pl> wrote:
> [...]
    > I tutaj mam pytanie, w jaki sposob przy wykorzystaniu faxu, a najlepiej
    > skanu mozna by to było zrobić, aby taka umowa była ważna,

    nie ma takiej możliwości przy użyciu skana
    możesz wysłać umowę zwykłą pocztą i jak wróci podpisana
    to wyślesz pieniądze na konto.

    ostatecznością jest mozliwosc gdy obydwoje posiadacie certyfikowane
    podpisy elektroniczne
    najlepiej zabezpieczy Cię weksel in blanko z odpowiednią umową
    wekslową i odpowiednim procentem
    za nie spłaconą pożyczkę w terminie,

  • 3. Data: 2008-10-12 09:23:29
    Od: "Plusman" <p...@v...pl>

    Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]

    podpisy elektroniczne
    najlepiej zabezpieczy Cię weksel in blanko z odpowiednią umową

    Dzięki za odpowiedź.
    Rozumiem że w następujący sposob rownież nie można zrobić:
    - wysyłam faxem podpisaną przeze mnie umowę
    - druga strona podpisuje umowę i faxem mi odsyła

    Dobrze myślę?

  • 4. Data: 2008-10-12 09:39:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Plusman" <p...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - wysyłam faxem podpisaną przeze mnie umowę
    > - druga strona podpisuje umowę i faxem mi odsyła

    Dobrze.
    Można jeszcze inaczej - każdy drukuje swoją wersję, podpisuje i wysyła
    priorytetem.
    Masz ją następnego dnia i wtedy wysyłasz kasę.

  • 5. Data: 2008-10-12 15:00:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Plusman wrote:

    > Dzieki za odpowied 1/4 .
    > Rozumiem ?e w nastepuj?cy sposob rownie? nie mo?na zrobiae:
    > - wysy?am faxem podpisan? przeze mnie umowe
    > - druga strona podpisuje umowe i faxem mi odsy?a
    >
    > Dobrze my?le?

    na faksie nie masz oryginału podpisu. Jak sie zacznie zapierac, to taki
    swistek niewiele ci pomoże.
    Wyślij mu treść mailem niech wydrukuje, podpisze i odeśle normalną pocztą.

  • 6. Data: 2008-10-13 08:57:07
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > na faksie nie masz oryginału podpisu. Jak sie zacznie zapierac, to taki
    > swistek niewiele ci pomoże.
    > Wyślij mu treść mailem niech wydrukuje, podpisze i odeśle normalną pocztą.

    A jaka bedzie miał pewność ze podpisze się pozyczkobiorca a nie podstawiona
    osoba?
    Tu jnajlepszym rozwiazaniem bedzie jak pozyczkobiorca podpisze sie na umowie
    u notariusza który potwierdzi własnoręczność podpisu

    Krzysiek

  • 7. Data: 2008-10-13 09:00:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Można jeszcze inaczej - każdy drukuje swoją wersję, podpisuje i wysyła
    > priorytetem.
    > Masz ją następnego dnia i wtedy wysyłasz kasę.

    jeszcze pewniejszy sposób to taki, który praktykuje przy wysyłkowej sprzedaży
    ratalnej:
    - wysyłam kurierem z dokumentami zwrotnymi, które odbiorca musi podpisać
    osobiście a kurier musi spisać odbiorce z dowodu

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2008-10-13 11:29:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Oct 2008, Plusman wrote:

    > Użytkownik "piotrliwszic" <p...@g...com> napisał
    > najlepiej zabezpieczy Cię weksel
    > in blanko z odpowiednią umową
    ^^^^^^^^^
> [...]
    > - wysyłam faxem podpisaną przeze mnie umowę
    > - druga strona podpisuje umowę i faxem mi odsyła

    Raczej wyjaśnij, dlaczego stajesz okoniem do wersji z wekslem?
    Weksel rozwiązuje NIE TYLKO problem "zawarcia".

    Natomiast ZDECYDOWANIE byłbym przeciwko wersji in blanco,
    szczególnie w "potocznym rozumieniu" (bez kwoty, nie 'nie na
    zlecenie' itepe), a przesyłanie takiego weksla korespondencyjnie
    to już na wersję rosyjskiej ruletki (ekonomicznej) zakrawa!
    :)
    IMO weksel w pełni wypełniony (z terminem zapłaty), nie na zlecenie,
    ewentualnie wystawiony w kilku egzemplarzach (na wypadek jakby
    zginął list, nie będzie to tożsame ze zginięciem weksla) - zajrzyj
    do przepisów jak się toto numeruje.

    pzdr, Gotfryd