  • 1. Data: 2008-02-21 07:38:27
    Temat: Umowa zlecenie- podatek, składka zdrowotna
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Witam,

    Otrzymałem właśnie PIT-11 od zleceniodawcy i mam zagwozdkę.
    Chodzi o umowę zlecenie, zleceniodawca nie jest moim pracodawcą.
    Doczytałem, że w tym przypadku (ze stosunku pracy osiągam przychód
    większy, niż najniższe wynagrodzenie) jedyne, co trzeba płacić,
    to podatek.

    A w PIT jest:

    Przychód: 3000 (OK), koszty uzyskania 600 (20%- OK), zaliczka na
    podatek 225, składki zdrowotne 232,50. Czy to jest prawidłowo?
    Nie powinno być czasem zaliczka: 456, składki:0 ?

    A przy okazji: z tych pieniędzy faktycznie otrzymałem 1000 zł (netto).
    Czy do zmotywowania zleceniodawcy można posłużyć się Urzędem Skarbowym? ;-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2008-02-21 08:27:13
    Temat: Re: Umowa zlecenie- podatek, składka zdrowotna
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dominik & Co pisze:
> [...]
    > Doczytałem, że w tym przypadku (ze stosunku pracy osiągam przychód
    > większy, niż najniższe wynagrodzenie) jedyne, co trzeba płacić,

    A gdzie "doczytałeś"??
    Od umowy zlecenia płaci się składkę zdrowotną. Wyjątkiem jest umowa ze
    studentem który nie ukończył 26 lat. Ale student musi zleceniodawcy
    przedstawić dowód że studiuje, np. zaświadczenie z uczelni.
    Przedstawiłeś takowe?

    > A w PIT jest:
    >
    > Przychód: 3000 (OK), koszty uzyskania 600 (20%- OK), zaliczka na
    > podatek 225, składki zdrowotne 232,50. Czy to jest prawidłowo?
    > Nie powinno być czasem zaliczka: 456, składki:0 ?

    Wyliczone jest prawidłowo.

    > A przy okazji: z tych pieniędzy faktycznie otrzymałem 1000 zł (netto).
    > Czy do zmotywowania zleceniodawcy można posłużyć się Urzędem Skarbowym? ;-)

    Zmotywowania do czego?

    A w ogóle kontaktowałeś sie ze zleceniodawcą w tej sprawie? A może ktoś
    się po prostu pomylił?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2008-02-21 09:18:09
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > A gdzie "doczytałeś"??

    Tu: http://www.twoja-firma.pl/artykuly/57,umowa-zlecenie
    .html

    A konkretnie zasugerowałem się tekstem
    "Tak samo rzecz się ma w przypadku ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych. Czyli
    jeżeli
    umowa zostaje zawarta z podmiotem innym niż twój pracodawca (czy pracownik), to
    płacenie
    składek na te ubezpieczenia nie jest wymagane."

> [...]
    > studentem który nie ukończył 26 lat. Ale student musi zleceniodawcy
    > przedstawić dowód że studiuje, np. zaświadczenie z uczelni.

    Nie jestem studentem, 26 lat skończyłem dość dawno temu- więc logiczne,
    że nie przedstawiłem.

    > Wyliczone jest prawidłowo.

    No to OK.

    > Zmotywowania do czego?

    Do wyprostowania tej sprawy. Albo niech przyśle PIT od prawidłowej kwoty,
    albo dopłaci brakującą część.

    > A w ogóle kontaktowałeś sie ze zleceniodawcą w tej sprawie? A może ktoś
    > się po prostu pomylił?

    Właśnie zastanawiam się, co mu napisać (jakie rozwiązanie zaproponować)
    i dlatego pytam.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 4. Data: 2008-02-21 09:28:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Właśnie zastanawiam się, co mu napisać (jakie rozwiązanie zaproponować)
    > i dlatego pytam.

    Zanim się coś 'zaproponuje' może najpierw warto zapytać dlaczego taka
    kwota na picie?

    Wiesz, zasadniczo zanim się zaordynuje lekarstwo warto jest znać
    chorobę, może to katar a może gruźlica.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2008-02-21 09:34:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dominik & Co pisze:

> [...]
    > zdrowotnych. Czyli jeżeli umowa zostaje zawarta z podmiotem innym niż
    > twój pracodawca (czy pracownik), to płacenie składek na te ubezpieczenia

    To jest artykuł z 2003 roku!!!! To się do muzeum nadaje!!!

    Ludzie, sprawdzajcie daty tekstów którymi sie podpieracie (liczba mnoga
    boś nie pierwszy i pewnie nie ostatni).

    Nie bierze sie pierwszego który google wypluły, sprawdza się jaki mamy
    _najnowszy_ dostępny tekst.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2008-02-21 10:05:40
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > To jest artykuł z 2003 roku!!!! To się do muzeum nadaje!!!

    Tak OT- w Wolsce oczywiście, że do muzeum. Tu prawo (zwłaszcza
    podatkowe) po prostu MUSI zmieniać się jak w kalejdoskopie.

    Ale oczywiście mea culpa.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 7. Data: 2008-02-21 10:06:49
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > Zanim się coś 'zaproponuje' może najpierw warto zapytać dlaczego taka
    > kwota na picie?

    Może ta sama kwota na picie i na egzemplarzu umowy to przypadkowa zbieżność...

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 8. Data: 2008-02-21 10:37:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Może ta sama kwota na picie i na egzemplarzu umowy to przypadkowa
    > zbieżność...

    No to o co chodzi?

    Może napiszesz raz całą prawdę? O co właściwie masz pretensje i do kogo?
    Zaraz okaże że się że kwota zgadza sie tez z pokwitowanie odbioru pieniędzy.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 9. Data: 2008-02-21 11:15:16
    Od: Dominik & Co <D...@i...com>

    Maddy napisał(a):

    > Może napiszesz raz całą prawdę? O co właściwie masz pretensje i do kogo?

    Może napisz, gdzie Ci się coś nie zgadza i gdzie napisałem, że mam
    do kogoś pretensje? Konkretne zdanie z konkretnego postu?
    Czy tak po prostu przypieprzasz się dla samego przypieprzania?

    > Zaraz okaże że się że kwota zgadza sie tez z pokwitowanie odbioru
    > pieniędzy.

    Oczywiście, nie znasz mnie, ale wiesz doskonale, że kręcę.

    Tłumaczę jak krowie na granicy: umówiłem się z gościem na pracę za 3000 zł
    (notabene netto). Pracę wykonywałem (umowa zlecenie, nie o dzieło).
    Dostałem dokładnie 1002 zł (przelewem, mam wyciąg). Nie brałem
    pieniędzy "do ręki", nie podpisywałem pokwitowań "in blanco".

    Pytam, czy jest możliwość (prawna), żeby na picie wykazać _rzeczywiście_
    zapłacone pieniądze (aneks do umowy?), czy też jedyną możliwością jest
    dopłata do wysokości wykazanej w PIT-11?

    Owszem, mogę nic nie robić, niech sobie włoży do kieszeni kwotę, którą
    już wrzucił w koszty...

    A czy Ty wierzysz, że to co piszę jest prawdą, to już nie mój problem.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 10. Data: 2008-02-21 11:33:14
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Dominik & Co" <D...@i...com>
    napisał w wiadomości news:fpjmg7$cgs$1@inews.gazeta.pl...

    > Może napisz, gdzie Ci się coś nie zgadza i gdzie napisałem, że mam
    > do kogoś pretensje? Konkretne zdanie z konkretnego postu?
    > Czy tak po prostu przypieprzasz się dla samego przypieprzania?

    Maddy ma dzisiaj ZNOWU zły dzień.
    Z kobitami tak jest.
    Nic nie poradzisz, trzeba przeczekać, bo inaczej podniesie Ci ciśnienie do
    poziomu swojego i też będziesz się wściekał na cały świat.