  • 1. Data: 2009-02-13 07:46:59
    Temat: Umowy użyczenia samochodu
    Od: l...@g...pl

    Witam
    Prowadzę działalność gospodarczą.
    Brat napisał mi umowę użyczenia samochodu osobowego.
    Księgowa twierdzi że wystarczy że Ona będzie miała oryginał użyczenia
    u siebie w papierach.
    Czy muszę zgłaszać to do Urzędu Skarbowego?

  • 2. Data: 2009-02-13 07:49:19
    Temat: Re: Umowy użyczenia samochodu
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 13-02-2009 o 08:46:59 <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > u siebie w papierach.
    > Czy muszę zgłaszać to do Urzędu Skarbowego?

    Brat należy do I albo II grupy podatkowej względem Ciebie
    więc użyczenie nie generuje przychodu.
    Co za tym idzie księgowa nie potrzebuje też żadnego
    oryginału użyczenia, które może mieć charakter ustny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-14 14:22:21
    Od: l...@g...pl

    Witam
    Czy więc jeśli będe miec użyczony samochód, to czy gdy będe chciał go
    naprawiać to będe mógł odliczyć podatek vat od zakupionych części
    oraz
    wykonanych napraw ?
    Auto nie będzie środkiem trwałym i będzie tylko użyczone.