  • 1. Data: 2016-05-24 18:50:35
    Temat: Uniknięcie podatku od szybkiej sprzedaży mieszkania
    Od: Leszek Kowalski <k...@o...pl>

    Taka hipotetyczna sytuacja:

    1. Moja dziewczyna dziedziczy po matce spółdzielce własnościowe prawo do
    lokalu (mieszkanie własnościowe)
    2. Bierzemy ślub i kupujemy na kredyt inne mieszkanie
    3. Moja już żona sprzedaje odziedziczone mieszkanie (przed upływem 5 lat
    od momentu odziedziczenia) i pieniądzmi ze sprzedaży spłaca część
    naszego kredytu za nowe mieszkanie

    Czy w takim przypadku należy zapłacić podatek 19% od wartości sprzedaży
    odziedziczonego mieszkania? Jeżeli nie, to w jaki sposób rozegrać
    sprawę, aby nie czekać 5 lat ze sprzedażą mieszkania?

    --
    pozdrawiam
    Leszek

  • 2. Data: 2016-05-24 22:21:00
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/24/2016 11:50 AM, Leszek Kowalski wrote:
> [...]
    > odziedziczonego mieszkania? Jeżeli nie, to w jaki sposób rozegrać
    > sprawę, aby nie czekać 5 lat ze sprzedażą mieszkania?

    Niajsensowniej chyba tu:

    http://www.spadek.info/sprzedaz_odziedziczonego_mies
    zkania_a_podatek,109,p.html

    sprawdz na ile artykuly tam wymienione zmienily sie na dzien dzisiejszy.
    Podejrzewam, że nie.

    Poz a tym nie wiem, czy US nie potraktuje tylko połowy kredytu jako jej.
    Wiec jesli wartość mieszkania jest większa to od róznicy mogą policzyć
    podatek co i tam się w efekcie może opłacać.
    Może warto pokombinować na kogo ten kredyt wziąć i czy przed slubem czy
    poślubie itd itp.

    Ja bym jej radził wziąć kredyt na siebie i mieszkanie na siebie przed
    słubem.
    W razie czego to ty bedzie lokatorem do wyprowadzki :)

  • 3. Data: 2016-05-25 21:43:39
    Od: Leszek Kowalski <k...@o...pl>

    W dniu 2016-05-24 o 22:21, witek pisze:

    > Poz a tym nie wiem, czy US nie potraktuje tylko połowy kredytu jako jej.
    > Wiec jesli wartość mieszkania jest większa to od róznicy mogą policzyć
    > podatek co i tam się w efekcie może opłacać.

    Mieszkanie otrzymane w spadku sprzedamy za ok. 120 tys., a nowe kupimy
    za około 200 tys.

    > Może warto pokombinować na kogo ten kredyt wziąć i czy przed slubem czy
    > poślubie itd itp.

    No i nad ta kwestią się właśnie zastanawiam, co w którym momencie
    zrobić, aby było jak najkorzystniej. Ja będę miał większą zdolność
    kredytową - małżonka (niedoszła) może tej zdolności nie mieć wcale...

    --
    pozdrawiam
    Leszek

  • 4. Data: 2016-05-25 23:00:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >sprzedaży odziedziczonego mieszkania? Jeżeli nie, to w jaki sposób
    >rozegrać sprawę, aby nie czekać 5 lat ze sprzedażą mieszkania?

    Najpierw sprzedac, potem kupic ? Niby obie metody uprawniaja do
    zwolnienia z podatku, ale:
    -za wczesniejsza splate jest kara (tzn oplata w banku zgodna z umowa)
    -mniejszy kredyt to mniejsza prowizja i inne koszta,
    -a nierzadko lepsze warunki.

    J.

  • 5. Data: 2016-05-26 02:20:23
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/25/2016 2:43 PM, Leszek Kowalski wrote:

    > Mieszkanie otrzymane w spadku sprzedamy za ok. 120 tys., a nowe kupimy
    > za około 200 tys.

    czyli ona kupi swoją połowę za 100 tys. 20 % od 20 tys pozostałosci da
    sie chyba juz przezyc.

    Można jeszcze kombinować, że współwłasność nie bedzie równa.
    ona wnosi 120 tys ty 80% , tylko to trzeba zawrzec w akcie notarialnym.

    > No i nad ta kwestią się właśnie zastanawiam, co w którym momencie
    > zrobić, aby było jak najkorzystniej.

    to zalezy dla kogo ma byc korzystniej,
    Dla niej w przypadku rozwodu korzystniej byloby kupic mieszkanie tylko
    na siebie. :)

    Ja będę miał większą zdolność
    > kredytową - małżonka (niedoszła) może tej zdolności nie mieć wcale...

    zapytajcie jakiegos speca od podatkow
    po pierwsze czy warto kupic jeszcze przed slubem czy juz po slubie.

    no i w zasadzie kto mialby brac ten kredyt i ile.
    Bralibyscie na poczatek ile? Calość ?
    Kto wnosi wkład itp itd.

    za duzo szczegółów, zeby sie dało odpowiedziec.

    moze warto szukac kredytu na 240 tys?