  • 1. Data: 2015-05-19 11:38:45
    Temat: Upomnienie od naczelnika US
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Przyszło UPOMNIENIE od naczelnika US, że nie zapłaciłem paręset zł
    podatku należnego kilka mies. temu. Naczelnik daje mi 7 dni na zapłatę +
    odsetki. Faktycznie zapłaciłem wtedy, kiedy trzeba, ale na konto nie
    tego co trzeba US - inna dzielnica. Oczywiście mam dowód przelewu.
    Wysyłam więc do naczelnika pismo, że zapłaciłem na konto innego US,
    załączam potwierdzenie przelewu i proszę, żeby sobie to jakoś sami
    uporządkowali. Po paru dniach przychodzi odpowiedź e-mailem od
    szeregowej pracowniczki, że mam się zwrócić do naczelnika US, któremu
    zrobiłem przelew, żeby przesłał zł do naczelnika tego US, co trzeba.
    Teraz pytanie, na które US nie potrafił udzielić odpowiedzi:
    1. co z odsetkami - płacić, czy nie?
    2. zaraz minie te 7 dni - czekać na odpowiedź pisemną od naczelnika US,
    czy lepiej nie?
    3. a może lepiej wyciągnąć ze skarpety i wpłacić całość z odsetkami na
    konto właściwego US i potem odrębnie użerać się z tamtym US, który
    otrzymał przelew omyłkowo?

  • 2. Data: 2015-05-30 11:03:08
    Temat: Re: Upomnienie od naczelnika US
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 19 May 2015, Poldek wrote:

    > Przyszło UPOMNIENIE od naczelnika US, że nie zapłaciłem paręset zł podatku
    > należnego kilka mies. temu.
    [...]
    > 1. co z odsetkami - płacić, czy nie?

    Z ciekawości - a ile ich wyszło, tych odsetek?

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2015-05-30 13:21:17
    Od: <1...@5...132117.invalid> (Tom N)

    Gotfryd Smolik news w

    > [...]

    > Z ciekawości - a ile ich wyszło, tych odsetek?

    Się Gotfryd głupio pytasz...

    Paręset zł, czuli koło tysiąca, kilka mies. temu, czyli koło roku, stawka
    średnio jakies 10% - czyli koło sta ma tych pseudo odsetek...

    --
    'Tom N'

  • 4. Data: 2015-06-10 15:23:39
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > [...]
    >
    > Z ciekawości - a ile ich wyszło, tych odsetek?

    Odsetki kilkanaście zł + opłata za upomnienie coś koło 20 zł.
    Chodzi nie tylko o kasę, ale bardziej o późniejsze kłopoty przy
    odkręcaniu tego. Jeżeli zapłaciłem, ale na konto innego urzędu niż
    należało i odsetki nie należą się, ani opłata się nie należy, a ja teraz
    zapłacę te odsetki i opłatę, to potem będzie pewnie zawiła procedura
    dotycząca wyjaśniania i zwracania mi np. 35 zł, na którą strawię łącznie
    2 dniówki czasu.
    Na razie poszedłem w najbezpieczniejszą, ale potencjalnie jednak
    najbardziej upierdliwą metodę, czyli zapłaciłem za wszystko, co było w
    upomnieniu na konto właściwego US i wystąpiłem do tamtego US, który
    wcześniej dostał kasę o zwrot. Zaraz minie miesiąc i cisza - na razie
    nie zwracają.