  • 1. Data: 2008-08-31 21:21:19
    Temat: Urzad skarbowy a pieniadze z ubezpieczenia
    Od: "kraxon" <n...@i...pl>

    Przy zakupie samochodu na firmę odliczyłem całość podatku VAT.
    Wziąłem go w amortyzacje na 5 lat.
    Niestety samochód uległ wypadkowi i według firmy ubezpieczeniowej nie jest
    do naprawy (kasacja). Firma ubezpieczeniowa wyceniła go na 20tys.
    (nieuszkodzony,ten rocznik,podobny przebieg) , a na to co z niego zostało
    znalazła klienta na 5tys wiec sami dokładają 15tys.

    Jak teraz rozliczyć się z urzędem skarbowym (do końca amortyzacji pozostało
    mi 7 miesięcy) ?

  • 2. Data: 2008-09-01 16:45:00
    Temat: Re: Urzad skarbowy a pieniadze z ubezpieczenia
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    kraxon w <news:g9f23b$89n$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

> [...]
    > znalazła klienta na 5tys wiec sami dokładają 15tys.

    > Jak teraz rozliczyć się z urzędem skarbowym (do końca amortyzacji pozostało

    Pojazd miał ubezpieczenie AC? Czy wystawisz fakturę sprzedaży wrakuze
    stawką VAT <> zw.?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2008-09-01 19:58:50
    Od: "kraxon" <n...@i...pl>

    > Pojazd miał ubezpieczenie AC? Czy wystawisz fakturę sprzedaży wrakuze
    > stawką VAT <> zw.?

    Moj nie mial AC. Tak bede musial wystawic fakture VAT.

    Czy pieniadze otrzymane od TU bede musial zaksiegowac w dochody firmy ?

  • 4. Data: 2008-09-01 20:01:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kraxon wrote:

    > Moj nie mial AC. Tak bede musial wystawic fakture VAT.
    >
    > Czy pieniadze otrzymane od TU bede musial zaksiegowac w dochody firmy
    > ?

    Skoro nie było AC, to jakie pieniądze otrzymasz od TU?

  • 5. Data: 2008-09-01 20:28:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    cef w <news:g9hi5c$ao$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Skoro nie było AC, to jakie pieniądze otrzymasz od TU?

    Pewnie z OC sprawcy -- Czyli w sumie wychodzi mi, że "nici" z uznania
    niezamortyzowanej części za koszt.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2008-09-01 21:20:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 1 Sep 2008, 'Tom N' wrote:

    > Pewnie z OC sprawcy -- Czyli w sumie wychodzi mi, że "nici" z uznania
    > niezamortyzowanej części za koszt.

    Moment, pozwól że poprotestuję.
    Litera przepisu:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    Art. 23
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów
    ^^^^^
    oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody
    nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym,
    Art. 9
    2. Dochodem ze Ÿródła przychodów, jeżeli przepisy art. 24-25 nie
    stanowiš inaczej, jest nadwyżka sumy przychodów z tego Ÿródła
    nad kosztami ich uzyskania osišgnięta w roku podatkowym.
    [BACZNOŚĆ]
    Jeżeli koszty uzyskania przekraczajš sumę przychodów, różnica
    jest stratš ze Ÿródła przychodów.
    ---

    Pasuje?

    Czyli nie wolno zaliczyć w koszty jedynie STRAT, ograniczenie
    nie dotyczy KOSZTÓW!

    Mamy tak:
    - niezamortyzowaną część wartości auta, powiedzmy 30 000 zł
    - przychód z OC sprawcy 15 000 zł
    - przychód ze sprzedaży 5000 zł.

    Czyli STRATA wynosi 30 - 15 - 5 = 10 000
    I tylko ta *część* wylatuje na mocy art.23.1.48

    Jeśli przychód jest *większy* niż niezamortyzowana część, to
    IMO nie ma mowy o stracie - czyli reszta może iść w koszty.

    Gdzieś się mylę?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-09-02 04:54:41
    Od: "kraxon" <n...@i...pl>

    > Pewnie z OC sprawcy -- Czyli w sumie wychodzi mi, że "nici" z uznania
    > niezamortyzowanej części za koszt.

    Dokladnie z OC sprawcy.

  • 8. Data: 2008-09-02 06:18:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.0809012302320.3136@quad>:

    > Moment, pozwól że poprotestuję.

    A protestuj :D

> [...]
    > [...]
    > 48) strat powstałych w wyniku utraty lub likwidacji samochodów
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    [1]

    > oraz kosztów ich remontów powypadkowych, jeżeli samochody
    > nie były objęte ubezpieczeniem dobrowolnym,

    > Art. 9
    > [BACZNOŚĆ]
    > Jeżeli koszty uzyskania przekraczają sumę przychodów, różnica
    > jest stratą ze źródła przychodów.
    > ---
    > Pasuje?

    Rodzi sie kolejne pytanie: co jest w tym przypadku _źródłem
    przychodów_, wygląda, że działalność gospodarcza, a nie operacje
    związane wyłącznie z pojazdem.

> [...]

    > - przychód ze sprzedaży 5000 zł.

    > Czyli STRATA wynosi 30 - 15 - 5 = 10 000
    > I tylko ta *część* wylatuje na mocy art.23.1.48

    Idąc tym tokiem, to dlaczego zawężać rachunek zysków/strat wyłącznie
    dla pojazdu, a nie dla całego źródła przychodów w okresie całego roku?

    > Jeśli przychód jest *większy* niż niezamortyzowana część, to
    > IMO nie ma mowy o stracie - czyli reszta może iść w koszty.
    > Gdzieś się mylę?

    [1] Obaj sie mylimy -- bo autor (i Ty w przykładzie też) sprzedaje
    samochód (co z tego, że wrak), a nie utracił go lub zlikwidował ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2008-09-02 08:21:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2008, 'Tom N' wrote:

> [...]
    > Idąc tym tokiem, to dlaczego zawężać rachunek zysków/strat wyłącznie
    > dla pojazdu, a nie dla całego źródła przychodów w okresie całego roku?

    Trudne pytanie :]
    Ale wyszło że masz rację:

    > [1] Obaj sie mylimy -- bo autor (i Ty w przykładzie też) sprzedaje
    > samochód (co z tego, że wrak), a nie utracił go lub zlikwidował ;-)

    ...bo wychodzi, że tylko "utrata lub likwidacja" (całkowita)
    wchodzi w rachubę, co sprowadza sie do przypadku strata = cała
    wartość (bo brak przychodu!).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-09-02 15:48:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 2 Sep 2008 06:54:41 +0200, kraxon napisał(a):
    > Dokladnie z OC sprawcy.

    To może powalcz żeby sobie sami zabrali ów wrak "wart 5000" :) Po co masz
    się tym martwić? Skoro taki według nich wartościowy to niech wezmą...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004