  • 11. Data: 2018-01-31 09:46:00
    Temat: Re: Urzad skarbowy sciga mnie 12 lat
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > A podatnik nie może im złośliwie zapłacić?

    Jak wie to może, ale chyba nie zawsze wie.

    > O hodowaniu odsetek można by
    > mówić, gdy zamiast skontrolować ubiegły rok kontrolują 4 lata wstecz.

    Właśnie tylko w takiej sytuacji uważam, że może nie być jednoznaczności
    w ocenie.
    P.G.

  • 12. Data: 2018-01-31 09:50:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 09:46, Piotr Gałka pisze:

    > Jak wie to może, ale chyba nie zawsze wie.

    Tutaj wie.

    > Właśnie tylko w takiej sytuacji uważam, że może nie być jednoznaczności
    > w ocenie.

    Gdzie tu niejednoznaczność? Po to jest termin przedawnienia, aby było
    wiadomo ile lat wstecz może urząd kopać. Jakby uczciwym było szukanie
    tylko rok wstecz, to przedawnienie ustawiłoby się na rok, a nie na 5
    lat. Oczekujesz, że urząd będzie każdego podejrzanego podatnika co roku
    kontrolował? Szkoda czasu, skontroluje się raz na parę lat na kilka lat
    wstecz - i nie jest to przecież hodowanie odsetek, bo przed kontrolą
    wystąpienie zaległości nie jest przecież znane.

    Hodowaniem by było przeprowadzenie kontroli, wyłapanie zaległości, i
    wydanie decyzji po kilku latach.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2018-01-31 10:15:19
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 09:50, Liwiusz pisze:

    > Gdzie tu niejednoznaczność?

    Jeśli US szybko sprawdził, kazał zapłacić, a podatnik się miga -
    jednoznaczne.
    Jak US celowo nie informuje (nie wiem czy tak jest, ale chodzą takie
    słuchy) i potem robi jakieś ruchy (według różnych źródeł nie całkiem
    legalne) aby przedłużyć to wtedy ocena postępowania podatnika jest
    według mnie niejednoznaczna.
    P.G.

  • 14. Data: 2018-01-31 10:24:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 10:15, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    > słuchy) i potem robi jakieś ruchy (według różnych źródeł nie całkiem
    > legalne) aby przedłużyć to wtedy ocena postępowania podatnika jest

    Ocena moralna jest wówczas niejednoznaczna.

    Tyle że to wypowiedź nie na temat, bo wątkotwórca porusza zupełnie inny
    temat.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-01-31 10:28:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-31 o 10:24, Liwiusz pisze:
    > Tyle że to wypowiedź nie na temat, bo wątkotwórca porusza zupełnie inny
    > temat.

    Możliwe, że niedokładnie zrozumiałem.
    P.G.

  • 16. Data: 2018-02-03 15:53:10
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 1/30/2018 3:48 PM, Piotr Gałka wrote:
    > Słyszałem/czytałem, że US/ZUS celowo nie informuje podatnika, że jest
    > coś winien

    To nie przedszkole.
    Sam dbaj o swoje sprawy.

  • 17. Data: 2018-02-05 09:49:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-03 o 15:53, witek pisze:

    > To nie przedszkole.
    > Sam dbaj o swoje sprawy.

    Już po napisaniu tamtej wypowiedzi rozmawiałem z gościem, który
    powiedział mi o swoim znajomym, który kupił stary dom, wyremontował
    doprowadzając do stanu perfekcyjnego a po 5 latach US zakwestionował
    cenę zakupu.
    Co innego dbaj, a co innego zabezpieczaj się od chamstwa.
    P.G.

  • 18. Data: 2018-02-05 16:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >cenę zakupu.
    >Co innego dbaj, a co innego zabezpieczaj się od chamstwa.

    Tylko wiesz - trudno powiedziec czy to celowe chamstwo czy "teraz
    sprawdzamy rok 2013, bo nam sie zaraz przedawni, a jak skonczymy, to
    bedziemy sprawdzac 2014", czemu trudno odmowic logiki.

    I w zaleznosci od tego ile to sprawdzanie zajmie, to 5-letnie
    opoznienie moze byc uzasadnione lub nie.

    A ze przy okazji odsetki rosna ... widac trzeba fotki domu z chwili
    nabycia 10 lat trzymac :-)
    Albo faktury na zakup materialow do remontu.

    J.

  • 19. Data: 2018-02-06 22:18:35
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/5/2018 2:49 AM, Piotr Gałka wrote:

> [...]
    > powiedział mi o swoim znajomym, który kupił stary dom, wyremontował
    > doprowadzając do stanu perfekcyjnego a po 5 latach US zakwestionował

    No i?

  • 20. Data: 2018-02-07 11:01:29
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-02-06 o 22:18, witek pisze: