  • 1. Data: 2018-02-05 20:24:14
    Temat: Usunięcie towaru ze stanu magazynowego na śmieci
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Witam,

    mam nietypowy problem. Od kilku lat mam na magazynie towary, których już
    nigdy nie sprzedam a zajmują tylko półki i czas przy inwentaryzacji.
    Jak się ich pozbyć zgodnie z prawem ze stanu ? Zrobic rozchód wewnetrzny
    i opisać, że towar poszedl do utylizacji ?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2018-02-05 21:38:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.02.2018 o 20:24, Marek pisze:
> [...]
    > Jak się ich pozbyć zgodnie z prawem ze stanu ? Zrobic rozchód wewnetrzny
    > i opisać, że towar poszedl do utylizacji ?

    Ja robię tak:
    jeżeli przyjmą to na złomie to sprzedaję i biorę kartę przekazania
    odpadu a jeżeli to coś nie nadaje się na złom to oddaję w punkcie do
    recyklingu i tak samo biorę kartę przekazania odpadu.
    Jeżeli masz towar nie nadający się ani tu, ani tu, to nie wiem.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-02-06 11:07:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 21:38, Jacek pisze:

> [...]
    > recyklingu i tak samo biorę kartę przekazania odpadu.
    > Jeżeli masz towar nie nadający się ani tu, ani tu, to nie wiem.

    Dla urzędnika zawsze ważne jest mieć jakiś papierek numerowany
    z dużą ilością pieczątek.
    Najlepiej karta przekazania odpadu a jak nie to chociaż protokół
    zniszczenia :-)

  • 4. Data: 2018-02-09 14:09:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 5 Feb 2018 20:24:14 +0100, Marek <x...@x...xxx> wrote:

    >mam nietypowy problem. Od kilku lat mam na magazynie towary, których już
    >nigdy nie sprzedam a zajmują tylko półki i czas przy inwentaryzacji.
    Dlaczego nie sprzedaz? Wystaw na aukcje, poinformuj znajomych ze jest
    aukcja, niech ktos kupi za 1 zł.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 5. Data: 2018-02-11 20:31:00
    Od: Marek <x...@x...xxx>

    Na to nie wpadłem, może faktycznie ktos kupi, jesli wystawię komplet za
    grosze.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 6. Data: 2018-02-11 20:40:04
    Od: adam <a...@a...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 20:24, Marek pisze:
> [...]
    > Jak się ich pozbyć zgodnie z prawem ze stanu ? Zrobic rozchód wewnetrzny
    > i opisać, że towar poszedl do utylizacji ?

    Teoretycznie dla US wystarczy sam protokół zniszczenia. Ale problemów
    może być kilka:
    1. mogą powziąć podejrzenia, że towar sprzedany na boku (choć tu
    wystarczającym dowodem powinny być remanenty z kilku ostatnich lat, a w
    nich ciągle ten towar).
    2. mogą zapytać jak Pan to zniszczył/utylizował? Oooo... musimy
    zawiadomić Ochronę Środowiska, bo nie ma Pan stosownych uprawnień ani
    sprzętu.

    Najlepiej więc oddać to do fachowej firmy zajmującej się utylizacją,
    ewentualnie wywieźć na najbliższe wysypisko śmieci. W obydwu przypadkach
    otrzymane kwity będą wystarczającym zabezpieczeniem.
    Trzeba też (chyba) przeksięgować przeznaczenie towaru z handlowego do
    kosztów.