  • 1. Data: 2008-09-21 18:30:17
    Temat: Użyczenie konta a komornik
    Od: "autor" <a...@w...pl>

    Mam taki problem.

    Ktoś z rodziny ma na głowie komornika (niby nieduża sprawa, ale jednak).
    Podjął teraz pracę oficjalnie i chciałby podać mój numer konta na który
    miałyby być przelewane zarobki.

    Czy warto zgodzić się na podanie konta?
    Co może mi grozić?

    Chciałbym pomóc, ale boję się, że ktoś (skarbówka, komornik) może przyczepić
    się do mnie.
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2008-09-21 18:49:59
    Temat: Re: Użyczenie konta a komornik
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "autor" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jednak).
    > Podjął teraz pracę oficjalnie i chciałby podać mój numer konta na

    Komornik skieruje się pismem do pracodawcy. Kombinowanie z kontami nic
    nie da, kasa dla komornika będzie szła prosto od pracodawcy.

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 3. Data: 2008-09-21 20:18:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Rafal... pisze:

    > Komornik skieruje się pismem do pracodawcy. Kombinowanie z kontami nic
    > nie da, kasa dla komornika będzie szła prosto od pracodawcy.

    Ale tylko ponad wysokość minimalnego wynagrodzenia. Zajęcie konta
    spowoduje, że nawet ta chroniona część zostanie mu przekazana
    (teoretycznie: po uwzględnieniu kwoty wolnej od zajęcia na koncie bankowym).

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-09-22 06:26:03
    Od: "Miki" <n...@i...pl>

    A kwota wolna na koncie to ponad 9 tyś. jesli chodzi o konto prywatne,
    firmowego to nie dotyczy.

  • 5. Data: 2008-09-22 15:33:22
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Liwiusz pisze:

    > Ale tylko ponad wysokość minimalnego wynagrodzenia.

    Jeżeli to alimenty to nawet do wysokości 60% poborów netto.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu