  • 1. Data: 2008-02-02 12:56:42
    Temat: Użyczenie mieszkania rodzicom a podatek?
    Od: "Nie Zachwycony" <z...@W...gazeta.pl>

    Hej!
    Chciałbym podpisać umowę z rodzicami (800 zł dochodu na 2 osoby) na
    użyczenie mojego mieszkania (drugie mieszkanko 30 metrów - mieszkają w nim),
    bo wtedy dostaną jakiś dodatek mieszkaniowy.
    Nie mam pojęcia o jaką kwotę chodzi, pewnie jakieś grosze...
    Czy ja będę musiał zapłacić podatek od tego użyczenia? Znaczy od wartości
    czynszu? Doczytałem się gdzieś, że jest obowiązek podatkowy od wartości
    czynszu.

    Staram się zrozumieć czy ma to jakikolwiek sens:(

  • 2. Data: 2008-02-02 13:46:09
    Temat: Re: Użyczenie mieszkania rodzicom a podatek?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Feb 2008, Nie Zachwycony wrote:

> [...]
    > Czy ja będę musiał zapłacić podatek od tego użyczenia? Znaczy od wartości
    > czynszu? Doczytałem się gdzieś, że jest obowiązek podatkowy od wartości

    Tylko, jeśli daje się NIE RODZINIE.
    Jak się daje "nie na DG", to takie użyczenie (dla rodziny) faktycznie nie
    powoduje skutkow podatkowych:

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    2. Jeżeli właœciciel nieruchomoœci używa jej na własne potrzeby
    lub potrzeby członków rodziny
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    albo oddał bezpłatnie nieruchomoœć lub jej częœć
    do użytku na cele działalnoœci naukowej, naukowo-technicznej, oœwiatowej,
    [...], rehabilitacji zawodowej i społecznej inwalidów, kultu
    religijnego oraz zwišzkom zawodowym,
    nie ustala się wartoœci czynszowej tej nieruchomoœci lub jej częœci,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    a wydatki zwišzane z nieruchomoœciš nie stanowiš kosztu uzyskania przychodów.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-02-04 07:38:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 02 Feb 2008 12:56:42 +0000, Nie Zachwycony napisał(a):

    > Chciałbym podpisać umowę z rodzicami (800 zł dochodu na 2 osoby) na
    > użyczenie mojego mieszkania (drugie mieszkanko 30 metrów - mieszkają w nim),
    > bo wtedy dostaną jakiś dodatek mieszkaniowy.

    Czy jesteś pewiem, że zamieszkanie w lokalu użyczonym (czyli bez
    płacenia) upoważnia do otrzymania dodatku?