  • 11. Data: 2019-03-20 11:19:21
    Temat: Re: Użytkowanie wieczyste...
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 15.03.2019 o 08:36, ń pisze:
    > Czy jest różnica w terminach płatności za 2019 pomiędzy użytkowaniem
    > wieczystym od miasta, a od Skarbu Państwa?
    >

    > -----
    > Czy z samego faktu opublikowania ustawy mam wyciągnąć wniosek, że już
    > się za użytkowanie nie płaci?

    A tu w tytule piszą, że trzeba płacić.

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24564998,za-uzyt
    kowanie-wieczyste-nadal-trzeba-placic-powstal-chaos.
    html#s=BoxOpMT

    A w treści:

    "Urzędnicy informują, że opłatę za użytkowanie wieczyste za rok 2019
    można wnosić. Po wydaniu zaświadczenia zostanie ona zaksięgowana na
    poczet opłaty przekształceniowej."

    No to trzeba czy można? I co to za łaskawe "zaksięgowanie na poczet",
    skoro opłata przekształceniowa jest 2.5 raza mniejsza od opłaty za
    użytkowanie?

    MJ

  • 12. Data: 2019-03-20 16:46:03
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-20 o 11:19, Michał Jankowski pisze:
    > No to trzeba czy można? I co to za łaskawe "zaksięgowanie na poczet",
    > skoro opłata przekształceniowa jest 2.5 raza mniejsza od opłaty za
    > użytkowanie?

    Jak mniejsza, skoro równa?

    --
    Pete

  • 13. Data: 2019-03-20 21:15:23
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 20.03.2019 o 16:46, Pete pisze:

    > Jak mniejsza, skoro równa?

    20 rocznych stawek z ulgą 98% = 0.4 rocznej stawki.

    MJ

  • 14. Data: 2019-03-20 21:18:14
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Eh. Na zebranie wspólnoty przyszła przedstawicielka z gminy i mówi, żeby
    płacić. Większość sąsiadów już zapłaciła...

    MJ

  • 15. Data: 2019-03-21 11:07:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-20 o 21:15, Michal Jankowski pisze:

    > 20 rocznych stawek z ulgą 98% = 0.4 rocznej stawki.

    Ale mieszasz.

    Opłata przekształceniowa = opłacie za użytkowanie wieczyste.
    Płatna rocznie, przez 20 lat.

    Bonifikata obowiązuje przy zapłacie za 20 lat 'z góry'. Sama kwota
    opłaty przekształceniowej jest taka sama jak opłata za użytkowanie
    wieczyste.

    --
    Pete

  • 16. Data: 2019-03-21 11:09:22
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-20 o 21:18, Michal Jankowski pisze:
    > Eh. Na zebranie wspólnoty przyszła przedstawicielka z gminy i mówi, żeby
    > płacić. Większość sąsiadów już zapłaciła...

    U nas co roku gmina przysyłała informację o kwocie i numerze rachunku
    dla użytkowania wieczystego.

    W tym roku przyszła karteczka, że wieczyste przeszło w przeszłość.

    --
    Pete

  • 17. Data: 2019-03-21 12:54:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 21.03.2019 o 11:07, Pete pisze:

> [...]
    >
    > Bonifikata obowiązuje przy zapłacie za 20 lat 'z góry'. Sama kwota
    > opłaty przekształceniowej jest taka sama jak opłata za użytkowanie

    Nic nie mieszam. Przy zapłacie za 20 lat z góry z bonifikatą 98% mam do
    zapłacenia jednorazowo 2.5 raza mniej niż roczna stawka dzierżawy.

    Czyli "na poczet" opłaty przekształceniowej np. 200 zł dziś ode mnie
    chcą 500 zł.

    MJ

  • 18. Data: 2019-03-21 16:47:09
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-21 o 12:54, Michał Jankowski pisze:

    > Nic nie mieszam.

    Jednak mieszasz

    Przy zapłacie za 20 lat z góry z bonifikatą 98% mam do
    > zapłacenia jednorazowo 2.5 raza mniej niż roczna stawka dzierżawy.

    Zgadza się. Ale to nie jest _opłata przekształceniowa_ sensu stricte

    > Czyli "na poczet" opłaty przekształceniowej np. 200 zł

    Nie, to jest 20 opłat przekształceniowych pomniejszonych o rabat

    dziś ode mnie
    > chcą 500 zł.

    I tyle wynosi opłata przekształceniowa.

    --
    Pete

  • 19. Data: 2019-03-22 12:02:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Eh. Na zebranie wspólnoty przyszła przedstawicielka z gminy i mówi,
    >żeby płacić. Większość sąsiadów już zapłaciła...

    Ale nagraliscie ?
    Najwyzej gmina bedzie zwracac, z odsetkami :-)

    J.

  • 20. Data: 2019-03-25 13:05:25
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 22.03.2019 o 12:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale nagraliscie ?
    > Najwyzej gmina bedzie zwracac, z odsetkami :-)
    >

    > J.

    Po co nagrywać, jak oni to oficjalnie piszą i mówią i dowody są czarno
    na białym:

    http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7,54420,2456842
    4,uzytkowanie-wieczyste-tylko-2-tys-warszawiakow-z-p
    otwierdzeniem.html

    MJ