  • 1. Data: 2015-01-20 17:15:23
    Temat: Uzywany przedmiot spoza UE.
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Znajomy Japończyk wysłał mi szkło, wysyłka EMS Japan Post, UC przy poczcie
    na Łączyny wpisał kod towaru 9002110090 i wycenił 6,70% cła i 23% vat-u do
    zapłacenia listonoszowi.
    Tyle, że szkło jest używane ('used camera lens' na zleceniu wysyłki Japan
    Post), dodatkowo w odpowiedniej kratce zaznaczona opcja 'a gift' oraz podana
    wartość 46 tys. Y (bez podanej wartości poczta by mogła nie doręczyć i
    Pytania:
    Czy prezent spoza EU obciążony jest cłem?
    Czy przedmiot używany spoza EU obciążony jest vat-em?

  • 2. Data: 2015-01-20 17:55:53
    Temat: Re: Uzywany przedmiot spoza UE.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ?ćęłńó?Ľż,

> [...]
    > Pytania:
    > Czy prezent spoza EU obciążony jest cłem?

    Tak, jeśli jego wartość przekracza 45EUR (euro, w razie, gdyby znaczek
    zżarło).

    > Czy przedmiot używany spoza EU obciążony jest vat-em?

    Nie dam się zastrzelić, ale w przypadku jak wyżej - chyba tak.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-01-20 19:06:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tak, jeśli jego wartość przekracza 45˙˙ (euro, w razie, gdyby znaczek
    > zżarło).

    > Nie dam się zastrzelić, ale w przypadku jak wyżej - chyba tak.

    IMO nic nie ryzykujesz, art.52:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    522,20150101,art-45-82-zwolnienia-z-tytulu-importu-t
    owarow.html
    +++
    3. Zwolnienia od podatku, o których mowa w ust. 1, stosuje się,
    jeżeli wartoœć przesyłki nie przekracza kwoty wyrażonej w złotych
    odpowiadajšcej równowartoœci 45 euro.
    ---

    Zajrzałem, bo AFAIR w przeszłości były jakieś dwie różne kwoty
    ...a jest, art.51 (22 euro).

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2015-01-20 22:59:53
    Od: " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź>

    Na deklaracji wysyłki jest wpisana wartość w jenach, przekracza 150 eur (i
    dobrze, bo co by było, gdyby przesyłka zginęła).

    -----

  • 5. Data: 2015-01-21 14:01:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015, ąćęłńóśźż wrote:

    > Na deklaracji wysyłki jest wpisana wartość w jenach, przekracza 150 eur (i
    > dobrze, bo co by było, gdyby przesyłka zginęła).
    >

    > -----

    Ale przecież ja nie pisałem o ryzykowaniu podatkiem, lecz o ryzykowaniu
    głową (przez RoMana). A dobrze pisał.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2015-01-22 19:30:31
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    " ąćęłńóśźż" <ąćę@łńó.śżź> wrote in message
    > Na deklaracji wysyłki jest wpisana wartość w jenach, przekracza 150 eur (i
    > dobrze, bo co by było, gdyby przesyłka zginęła).

    nic by nie bylo bo ta kwota nijak ma sie do ewentualnej sumy na ktora
    przesylka byla (lub nie byla) ubezpieczona

    wpisana tam wartosc to czesc (bo liczony jest jescze koszt wysylki,
    ubezpieczenia itd. itp.) sumy od ktorej zostanie naliczony vat i
    podatki

    --
    http://db.org.pl/

  • 7. Data: 2015-01-23 11:08:51
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com> wrote in message
    > wpisana tam wartosc to czesc sumy od ktorej zostanie naliczony vat i
    > podatki

    tj. oczywiscie o ile sluzba celna przyjmie ta deklaracje bez wprowadzenia
    korekty ze swojej strony

    --
    http://db.org.pl/