eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUżywany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację › Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    From: Marek <x...@x...xxx>
    Subject: Używany samochód osobowy w firmie - pytanie o amortyzację
    Date: Mon, 12 Feb 2018 18:41:13 +0100

    Witam,

    zwracam się z zapytaniem do obeznanych w temacie i chętnych na
    łopatoligiczne wyjaśnienie osobie uczulonej na czytanie paragrafów :)

    Działalność to firma jednoosobowa oparta na KPiR. Chciałbym zakupić
    używany samochód osobowy na umowę kupna sprzedaży, który służyłby
    głównie do wyjazdów związanych z działalnością ale tez do użytku
    prywatnego i zastanawiam się czy zamieszanie jest tego warte.
    Zakup auta to koszt około 30 tys, więc rozkładając na 30 miesięcy
    wychodzi około 1000zł na miesiąc kwota amortyzacji. Rozumiem, że te
    1000zł to koszt uzyskania mojego miesięcznego przychodu. dodatkowo mogę
    brać w koszty 50% VAT od paliwa i koszt napraw, części, ubezpieczeń
    (również 50% ?).
    Powiedzmy, że po tych 30 miesiącach, kiedy auto już całkiem się
    zamortyzuje chciałbym je sprzedać powiedzmy za 20 tys zł - czyli 10 tys
    mniej niż kupiłem - czy w takiej sytuacji amortyzacja ma jakikolwiek sens?

    Pozdrawiam
    Marek