  • 1. Data: 2003-12-29 19:36:06
    Temat: VAT-7 bez sprzedaży
    Od: "Gregory" <p...@g...pl>

    Mam taki problem. Dopiero zacząłem działalność gospodarczą (KPiR + VAT). W
    pierwszym miesiącu nie dokonałem żadnej sprzedaży, dokonałem natomiast kilku
    drobnych zakupów, które mogę wrzucić w VAT (70 zł). Z art. 19 ust 4 wynika
    (jeśłi dobrze zrozumiałem), że w takim razie podatek powinienem odliczyć
    przy pierwszej sprzedaży nie pózniej niż w ciągu 36 miesięcy. Czyli mam
    złożyć VAT-7 z samymi zerami? Czy może wyzerowana ma być tylko pozycja 56?.

    Bedę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2003-12-29 19:42:37
    Temat: Re: VAT-7 bez sprzedaży
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "Gregory" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przy pierwszej sprzedaży nie pózniej niż w ciągu 36 miesięcy. Czyli mam
    > złożyć VAT-7 z samymi zerami? Czy może wyzerowana ma być tylko pozycja
    Nie mam przed soba deklaracji wiec nie odpowiem do konca ale napewno nie
    możesz wypełnić tej deklarcji z zerami .Czy to robisz za Listopad ?
    Wiola

  • 3. Data: 2003-12-29 19:52:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gregory napisał:

> [...]
    > złożyć VAT-7 z samymi zerami? Czy może wyzerowana ma być tylko pozycja 56?.

    Nie z samymi zerami. Nie do końca.

    Wypelniasz tylko dział D3 i dalej nic.
    Musisz wykazac te zakupy w deklaracji za miesiąc otrzymania faktur lub
    nastepny, inaczej przepadną i będziesz musiał robić korekte by ten VAT
    odzyskać. A więc problemu wypełniania i tak nie unikniesz a tylko
    zamieszanie będzie.

    W następnej deklaracji to co było w dziale D3 przenosisz odpowiednio do
    działu D2 a dział D3 wypełniasz nowymi zakupami z danego miesiąca.
    Jeżeli ciągle nie masz sprzedaży to na tym kończysz deklarację i
    powtarzasz proces aż do osiągnięcia pierwszej sprzedaży ovatowanej - a
    więc w dziale D3 zakupy biezące w dziale D2 zsumowane zakupy z
    wszystkich miesięcy poprzednich.

    Jak w końcu masz sprzedaż to wypełniasz pola poniżej 56 wg opisów (tu
    dodac tam odjąc, tu nie więcej niz tam itp) i deklaracja sama sie
    "rozwiązuje".

    Chyba jasno, ale jak jeszcze masz wątpliwości to pytaj.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-12-29 19:53:27
    Od: "Wiola" <w...@b...com.pl>

    Użytkownik "Wiola" <w...@b...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nie mam przed soba deklaracji wiec nie odpowiem do konca ale napewno nie
    > możesz wypełnić tej deklarcji z zerami .Czy to robisz za Listopad ?
    -------------------------------------
    Nie przerabiałam takiej sytuacji dawno wiec może jest jeszcze coś to pewnie
    mnie ktoś poprawi.Ale jak zerknęłam na deklaracjie te pozycje 56 nie
    wypeniasz tylko i automatem 61 63 i 65
    Wiola

  • 5. Data: 2003-12-29 19:54:17
    Od: "Gregory" <p...@g...pl>

    > Nie mam przed soba deklaracji wiec nie odpowiem do konca ale napewno nie
    > możesz wypełnić tej deklarcji z zerami .Czy to robisz za Listopad ?
    > Wiola

    Tak, to jest za listopad niestety. Właściwie już zrobiłem, ale już wiem, że
    błędnie. Wydaje mi się, że powinno być tak: sprzedaż - wszędzie 0, pole 50,
    51 (zakupy) wypełnione zgodnie ze stanem faktycznym (czyli te moje 70 zł).
    Pole 56 (kwota podatku naliczonego do odliczenia) wyzerowane. Automatycznie
    częśc E podsumowująca VAT 7 też wszędzie 0.

    Moje pechowe 70 zł rozliczył i odliczyłbym w części D2 (zakupy nierozliczone
    w poprzednich okresach) w miesiącu kiedy bedę miał pierwszą sprzedaż.

    W razie czego prosze o pilne sprostowanie.

    Grzegorz

  • 6. Data: 2003-12-29 19:59:03
    Od: "Gregory" <p...@g...pl>

    > Chyba jasno, ale jak jeszcze masz wątpliwości to pytaj.

    Błyskawicznie i wystarczająco jasno. Wielkie dzięki.

    Grzegorz

  • 7. Data: 2003-12-30 11:51:10
    Od: "Kazimierz" <k...@w...pl>

    > Nie z samymi zerami. Nie do końca.
    >
    > Wypelniasz tylko dział D3 i dalej nic.

    A jesli we wczesniejszej deklaracji byl VAT do przeniesienia na nastepny
    miesiac ? (czyli pozycja nr 65 w polu E)
    Czy w biezacej deklaracji wpisujemy po prostu ten VAT w pozycji 36 (w D1) i
    przenosimy ta kwote az do osiagniecia przychodu "ovatowanego" ?

  • 8. Data: 2003-12-30 12:21:02
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Kazimierz napisał:

> [...]
    > Czy w biezacej deklaracji wpisujemy po prostu ten VAT w pozycji 36 (w D1) i
    > przenosimy ta kwote az do osiagniecia przychodu "ovatowanego" ?

    Jeżeli mamy z poprzedniorgo miesiąca VAt do przeniesienia a nie ma
    spzredaży to dokonujemy całkowitego rozliczenia deklaracji z wyłaczeniem
    działów D2 i D3(pomijamy je).
    I tak w koło maciej az będzie jakas sprzedaż i albo nam sie wszytko
    rozliczy w ciężar podatku należnego albo zmieni kwalifikacje na nadwyżkę
    podatku naliczonego nad należnym do przeniesienia.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl