  • 1. Data: 2008-02-04 20:10:09
    Temat: VAT 7% na systemy alarmowe w mieszkanich
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam!
    1/ Czy są jakieś ograniczenia dotyczące stosowania stawki VAT 7% na montaz
    instalacji alarmowej i samego alarmu w domach jednorodzinnych lub blokach
    mieszkalnych. PKOB 111, 112 dla osoby fizycznej

    2/ Na fakturze w programie sprzedaży Subiekt mam tylko pozycje PKWiU czy
    poprawnie będzie wpisac w to miejsce wartość PKOB - 111.

    Pozdrowienia

    Dariusz
    e-mail b...@a...pl

  • 2. Data: 2008-02-04 20:55:12
    Temat: Re: VAT 7% na systemy alarmowe w mieszkanich
    Od: <s...@a...pl>

    > 1/ Czy są jakieś ograniczenia dotyczące stosowania stawki VAT 7% na montaz
    > instalacji alarmowej i samego alarmu w domach jednorodzinnych lub blokach
    > mieszkalnych. PKOB 111, 112 dla osoby fizycznej

    A jaka jest podstawa stosowania tej stawki? Bo pod art. 41.12 to mi jakoś
    nie podchodzi - a mam wrazenie że tak chciałeś to podciągnąć.

    > 2/ Na fakturze w programie sprzedaży Subiekt mam tylko pozycje PKWiU czy
    > poprawnie będzie wpisac w to miejsce wartość PKOB - 111.

    PKOB-111 - myslę że można

    Ja przy budowlance wpisuję PKOB w linijce uwag, łącznie z podstawą
    stosowania 7% stawki VAT.

  • 3. Data: 2008-02-04 21:42:14
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam!
    Na sprzedaż urządzeń alarmowych jest stawka 22% VAT natomiast jeżeli
    wykonujemy usługę
    i napiszemy na fakturze montaż instalacji alarmowej jest PODOBNO 7% a
    podchodzić to ma pod
    czytaj poniżej =>

    Do dnia 31 grudnia 2007 r. obniżoną do wysokości 7% stawkę VAT stosuje się w
    odniesieniu do robót budowlano-montazowych oraz robót konserwacyjnych
    związanych z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą.

    Przez infrastrukturę towarzyszącą budownictwu mieszkaniowemu rozumie się:
    a.. sieci rozprowadzające, wraz z urządzeniami, obiektami i przyłączami do
    budynków mieszkalnych
    Oczywiści do końca nie wiem czy mam racje

    Pozdr.

    Darek

  • 4. Data: 2008-02-04 21:47:44
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > podchodzić to ma pod
    > czytaj poniżej =>
    > Do dnia 31 grudnia 2007 r. obniżoną do wysokości 7% stawkę VAT stosuje

    To se ne wrati... Mamy już od 30-kilku dni 2008 rok :)

> [...]
    > urządzeniami, obiektami i przyłączami do budynków mieszkalnych
    > Oczywiści do końca nie wiem czy mam racje

    Przeczytaj artykuł, który przytoczyłem w poprzedniej wiadomości.

    Mi jednak nawet pod starą ustawę montaż instalacji alarmowej na 7% nie
    podchodzi. Bo czym sie różni instalacja alarmowa od np. telefonicznej? A ta
    na 99% jest/była na 22%.

  • 5. Data: 2008-02-05 06:59:39
    Temat: Re: VAT 7% w budownictwie
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam Ponownie!
    Montaz Systemów alarmowych podchodzi pod budownictwo PKWiU 45.31.22
    W 2008 roku z tego co wiem też obowiązuje VAT 7% na usługi ( montaż +
    urządzenia) w budownictwie społecznym. Dlatego dałem to pytanie na forum.

    Pozdreowienia

    Pozdrowienia

    Dariusz
    e-mail b...@a...pl