  • 1. Data: 2007-10-14 09:18:20
    Temat: [VAT] Sprowadzenie auta z Niemiec na DG
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl>

    Witam
    Kupiłem w niemczech auto 3 letnie za brutto 16500 euro, czyli pow. 60,5tys
    zł. Pomimo że mam NIP EU Niemiec wystawił mi fakturę VAT na kwotę brutto.
    Mam teraz problem z US, tzn pracowniczka powiedziała żeby zapłacic nasz VAT
    w kwocie ~13tys zł a póżniej starać sie o zwrot w niemieckim urzedzie (czy
    to prawda że mozna wysłać do nich pismo w ojczystm języku?).
    Gdzieś czytałem że mozna wystąpic z podaniem do naszego US o zapłatę tylko
    różnicy, tzn 3% kwoty VAT. Tylko że zgodnie z prawem po kupnie mam tylko 14
    dni na wpłacenie należnego podatku. Ile czasu ma urząd na odpowiedz na moje
    pismo? Jak sformułować takie pismo, na jakie ustawy się powołać?
    Czy w obu przypadkach moge odliczyć sobie max 6tys zł z podatku VAT-u?

    Co radzicie abym zrobił?
    Proszę pomóżcie!!! Prawdę mówiąc nie mam tych 13tys aby je wyłożyć:(

    Mariusz

  • 2. Data: 2007-10-14 11:37:17
    Temat: Re: [VAT] Sprowadzenie auta z Niemiec na DG
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mariucha wrote:
    > Pomimo że mam NIP EU Niemiec wystawił mi fakturę VAT na
    > kwotę brutto.

    A sprzedawca jest płatnikem VAT w swoim kraju?

    > zwrot w niemieckim urzedzie (czy to prawda że mozna wysłać do nich
    > pismo w ojczystm języku?).

    Załatwisz dokładnie tyle samo, jakbyś do poskiego urzędu
    wysłał coś po niemiecku.

    > Gdzie? czytałem że mozna wyst?pic z podaniem do naszego US o zapłatę
    > tylko różnicy, tzn 3% kwoty VAT.

    Sprawdź gdzie to wyczytałeś i podaj źródło.

    > Co radzicie abym zrobił?

    Albo dostać (wyegzekwować) fakturę na kwotę netto, jeśli sprzedawca ma prawo
    taką wystawić
    i rozliczyć zakup w cenach netto- albo rozliczyć zakup w cenach brutto.

  • 3. Data: 2007-10-14 12:06:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 14 Oct 2007 11:18:20 +0200, w <fesmt0$15s$1@news.onet.pl>, "mariucha"
    <...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    >
    > Co radzicie abym zrobił?
    > Proszę pomóżcie!!! Prawdę mówiąc nie mam tych 13tys aby je wyłożyć:(

    Kupiłeś auto za ostatnie pieniądze?? :>

    Niemiec powinien ci wystawić fakturę netto, fakt że nie zawsze chcą w obawie o
    przekręt.

  • 4. Data: 2007-10-14 12:25:21
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl>

    Kupiłeś auto za ostatnie pieniądze?? :>

    Nie kupiłem za ostatnie pieniadze, poprostu myślałem że Niemiec policzy cene
    netto. Mam pieniadze poprostu bedę musiał zlikwidować lukratywnie
    zapowiadająca się inwestycję na giełdzie:(

    Niemiec powinien ci wystawić fakturę netto, fakt że nie zawsze chcą w obawie
    przekręt.

    Tylko że w komputerze miał że mam nip eu tylko nie można mu było wytłumaczyć
    że w Polsce osoby fizyczne prowadzące jedoosobową DG nie będa wpisane w
    europejski system po imieniu i nazwisku z adresem

  • 5. Data: 2007-10-14 12:33:17
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl>

    > A sprzedawca jest płatnikem VAT w swoim kraju?

    tak, jest. Coś wspominał że jak bede chciał odzyskać 19% ich podatku to mi
    pomoże

    > Załatwisz dokładnie tyle samo, jakbyś do poskiego urzędu
    > wysłał coś po niemiecku.

    Na szczęście osoba która pomagała mi w sprowadzeniu zna perfekt niemiecki i
    pomoże w napisaniu po niemiecku pisma.
    Zastanawiam się tylko co tam napisać i na jakie przepisy tam się powołać,
    polskie, wuropejskie i niemieckie

    > Sprawdź gdzie to wyczytałeś i podaj źródło.

    Dokładnie nie pamietam strony, podobnie mówił mi facet z agencji celnej
    który załatwiał mi sprawy w UC.
    Chodzi mi o to ze to nasz US odzyska 19% podatku zapłaconego w niemczech;
    +3% zapłacone przeze mnie da im 22%

    > Albo dostać (wyegzekwować) fakturę na kwotę netto, jeśli sprzedawca ma
    > prawo taką wystawić
    > i rozliczyć zakup w cenach netto- albo rozliczyć zakup w cenach brutto.

    Wyegzekwować faktury na kwotę netto raczej mi sie nie uda od komisu, wydaje
    mi się że szybciej załatwię to poprzez niemiecki US. Co rozumiesz poprzez
    stwierdzenie "albo rozliczyć zakup w cenach brutto"?

  • 6. Data: 2007-10-14 13:54:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 14 Oct 2007 14:25:21 +0200, w <fet1rm$ve4$1@news.onet.pl>, "mariucha"
    <...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Tylko że w komputerze miał że mam nip eu tylko nie można mu było wytłumaczyć
    > że w Polsce osoby fizyczne prowadzące jedoosobową DG nie będa wpisane w
    > europejski system po imieniu i nazwisku z adresem

    A jak są wpisane? No i co było przeszkodą?

  • 7. Data: 2007-10-14 13:59:51
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 14 Oct 2007 14:25:21 +0200, "mariucha" <...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Tylko że w komputerze miał że mam nip eu tylko nie można mu było wytłumaczyć
    >że w Polsce osoby fizyczne prowadzące jedoosobową DG nie będa wpisane w
    >europejski system po imieniu i nazwisku z adresem
    A jak sa wpisywane?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 8. Data: 2007-10-14 14:23:30
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 14-10-2007 o 15:59:51 WAM <n...@n...nopl.pl> napisał(a):

    > A jak sa wpisywane?

    Bez imienia i nazwiska i adresu

  • 9. Data: 2007-10-14 15:00:11
    Od: "mariucha" <...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bez imienia i nazwiska i adresu

    dokładnie jak wpiszesz na tej stronie
    http://www.europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/
    pl/vieshome.htm nip
    który jest w systemie to pojawia się napis yes, valid

  • 10. Data: 2007-10-14 15:25:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    mariucha wrote:

    > dokładnie jak wpiszesz na tej stronie
    > http://www.europa.eu.int/comm/taxation_customs/vies/
    pl/vieshome.htm
    > nip który jest w systemie to pojawia się napis yes, valid

    Czyli, że numer ważny/czynny. To, że podmioty niemieckie
    wyświetlają się z nazwą podatnika nie znaczy, że tak jest
    z danymi każdego kraju. Austriackie też podają tylko
    status numeru ważny/nieważny.