  • 1. Data: 2012-05-25 21:48:45
    Temat: VAT a sprzedaz roslin z sadzeniem
    Od: <p...@w...pl>

    Czy sprzedaz roslin z sadzeniem jest jakos zwolniona z VAT?
    Kupiłem od tego samego dostawcy w 2011 roku dwa razy roslin z sadzeniem - w
    sumie wydałem 20000.
    Nie wydaje mi sie abym byl wiodacym klientem tej firmy wiec zaskoczylo mnie
    ze sprzedaja na rachunek bez VAT.
    Jak wyglada obowiazek placenia VAT przy tego typu dzialnosci.
    Jaki byl limit zwolnienia od obrotu w 2011 r?

  • 2. Data: 2012-05-25 22:33:20
    Temat: Re: VAT a sprzedaz roslin z sadzeniem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 May 2012, p...@w...pl wrote:

    > Jaki byl limit zwolnienia od obrotu w 2011 r?

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,32,32,670,55
    448,20110901,szczegolne-procedury-dotyczace-drobnych
    -przedsiebiorcow.html
    (stan prawny na IX.2011)
    +++
    Art. 113.
    1. Zwalnia się od podatku podatników, u których wartoœć sprzedaży
    opodatkowanej nie przekroczyła łšcznie w poprzednim roku podatkowym
    kwoty 150.000 zł.
    Do wartoœci sprzedaży nie wlicza się kwoty podatku.
    ---

    I teraz clou, bo IMO nie w powyższym leży klucz, a tu:
    +++
    3. W przypadku prowadzenia przez rolnika ryczałtowego korzystajšcego
    ze zwolnienia okreœlonego w art. 43 ust. 1 pkt 3 także działalnoœci
    innej niż działalnoœć rolnicza do wartoœci sprzedaży, o której mowa
    w ust. 1 i 10, dokonywanej przez tego podatnika nie wlicza się sprzedaży
    produktów rolnych pochodzšcych z prowadzonej przez niego działalnoœci
    rolniczej.
    <seek>
    Art. 43.
    1. Zwalnia się od podatku:
    [...]
    3) dostawę produktów rolnych pochodzšcych z własnej działalnoœci
    rolniczej, dokonywanš przez rolnika ryczałtowego oraz œwiadczenie
    usług rolniczych przez rolnika ryczałtowego;
    ---

    pzdr, Gotfryd