  • 1. Data: 2017-11-10 13:19:18
    Temat: VAT od importu
    Od: wowa <w...@g...pl>

    Witam
    Czy ktoś się orientuje jaka jest stawka VAT przy prywatnym imporcie
    towaru z Rosji? Chodzi o to, że zakupiłem w Rosji odzież za 33euro (z
    transportem 70euro, jeśli to ważne) a przewoźnik doliczył jeszcze "VAT
    z tytułu importu 67zł" i "usługa agencji celnej (23%VAT) 68zł". I
    zwłaszcza kwota podatku wydaje mi się "deczko" wygórowana. Szukam i nie
    znajduję stawek tego podatku. Poratujcie konkretnym linkiem gdzie to
    jest napisane.
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2017-11-10 13:39:17
    Temat: Re: VAT od importu
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-11-10 o 13:19, wowa pisze:
> [...]
    > towaru z Rosji? Chodzi o to, że zakupiłem w Rosji odzież za 33euro (z
    > transportem 70euro, jeśli to ważne) a przewoźnik doliczył jeszcze "VAT z

    Vat jest wg stawek polskich. Jeśli odzież podpadła pod 23% to taka
    stawka została zastosowana. 70EUR to circa 300PLN, 23% z 300 to 69zł.

    Wszystko się zgadza (pytanie, czy jakieś drobne nie doszły na cło).

    --
    Pete

  • 3. Data: 2017-11-10 14:10:41
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > Vat jest wg stawek polskich. Jeśli odzież podpadła pod 23% to taka stawka
    > została zastosowana. 70EUR to circa 300PLN, 23% z 300 to 69zł.

    Czyli transport też doliczyli? Cisną się pewne słowa :( Dzięki za
    naprostowanie.

    > Wszystko się zgadza (pytanie, czy jakieś drobne nie doszły na cło).

    Drobne w sensie pieniądze? Ceny podałem w zaokrągleniu do pełnych.
    Wojtek

  • 4. Data: 2017-11-10 16:17:45
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-11-10 o 14:10, wowa pisze:

    > Czyli transport też doliczyli? Cisną się pewne słowa :(

    A dlaczego miała by być wartość bez transportu?
    Wiesz co to jest wartość celna? :-)

  • 5. Data: 2017-11-10 19:03:27
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Czyli transport też doliczyli?

    i cło (jeśli naliczyli, zależy jaka odzieź, np t-shirty jest 12%)
    Cisną się pewne słowa :(

    Trzeba było słać pocztą z trąbką a nie jakimś DHL-em ;)
    Miałbyś większe szanse.

    > Dzięki za
    > naprostowanie.

    nie ma za co

    > Drobne w sensie pieniądze?

    w sensie %, czasem stawka jest 1%, czasem 100% :)

    --
    Pete

  • 6. Data: 2017-11-13 00:45:47
    Od: wowa <w...@g...pl>

    > i cło (jeśli naliczyli, zależy jaka odzieź, np t-shirty jest 12%)

    Nie dołożyli cła. Z tego co wyczytałem, do 150euro jest zwolnienie z
    cła chyba że ilości handlowe.

    > Trzeba było słać pocztą z trąbką a nie jakimś DHL-em ;)
    > Miałbyś większe szanse.

    Niestety, to sprzedawca decydował. Pierwszy raz kupowałem z tamtąd.

    > w sensie %, czasem stawka jest 1%, czasem 100% :)

    Tak jak mówiłem, cła nie było.
    Wojtek