  • 1. Data: 2003-11-10 21:57:24
    Temat: VAT od nie VATowca?
    Od: " Witek" <w...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Prowadze uslugi ktore nie podlegaja VATowi i dlatego nie jestem VATowcem.
    Sprzedaje samochod ktory jest/byl moim Srodkiem Trwalym. Czy musze od
    sprzedazy odprowadzic VAT?

    Pozdrawiam,

    Witek

  • 2. Data: 2003-11-11 11:16:43
    Temat: Re: VAT od nie VATowca?
    Od: "Magdalena" <m...@S...pl>

    " Witek" <w...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > Prowadze uslugi ktore nie podlegaja VATowi i dlatego nie jestem VATowcem.
    > Sprzedaje samochod ktory jest/byl moim Srodkiem Trwalym. Czy musze od

    jeśli nie odliczyłeś VAT przy zakupie i jednocześnie użytkowałeś samochód w
    firmie ponad pół roku, to możesz go sprzedać bez VAT

    Magda

  • 3. Data: 2003-11-11 15:48:59
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@S...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > >
    > jeśli nie odliczyłeś VAT przy zakupie i jednocześnie użytkowałeś samochód
    > firmie ponad pół roku, to możesz go sprzedać bez VAT

    Re :
    To znaczy, że jeśli nie odliczyłem VAT-u (nie jestem VAT-owcem) i
    użytkowałem samochód w firmie krócej niż pół roku to przy jego sprzedaży
    muszę zapłacić VAT ?

  • 4. Data: 2003-11-11 18:48:05
    Od: "Kamila" <K...@2...pl>

    A za ile go sprzedajesz?
    K.

  • 5. Data: 2003-11-12 20:46:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    **********************

    >+ użytkowałem samochód w firmie krócej niż pół roku to przy jego sprzedaży
    >+ muszę zapłacić VAT ?

    Aż tak źle nie jest, używany samochód to nie złoto ;)
    (sprzedaż metali szlachetnych jest wyłączone ze zwolnienia z VATu :)),
    skoro *nie jesteś* VATowcem to nie jesteś.
    Ale jakbyś był...

    wKF: jakbyś tak [czasem/trochę] przycinał cytaty.... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2003-11-12 22:29:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Nov 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Tue, 11 Nov 2003, Andrzej R. wrote:
    >+ >+ (nie jestem VAT-owcem) i
    >+ **********************
    [...]
    >+ Aż tak źle nie jest, używany samochód to nie złoto ;)

    Hm... przejrzawszy wątek widzę że Andrzej *nie ma*
    zwolnienia podmiotowego. Czy ktoś kto "tylko" jest
    zwolniony przedmiotowo może uważać że "nie jest
    podatnikiem VAT" ?
    Art.7.1.2 zwalnia, ale z tego nie wynika że zwalnia
    również *inne* czynności z VATu...
    Jak będzie z przykładowym ("używanym krócej niż pół
    roku") samochodem ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-13 07:29:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Nov 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Jest więc zwolniony podmiotowo na zasadzie rykoszetu ze zwolnienia
    >+ przedmiotowego.

    Acha. Thx. za przystępne oświecenie :)

    >+ Jeżeli sprzeda samochód za więcej niż te 40tys (czy ile tam jest w tym
    >+ roku*)

    40900.
    Mnie nie dotyczy ale nie wiedzieć czemu pamiętam :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2003-11-13 16:03:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > Art.7.1.2 zwalnia, ale z tego nie wynika że zwalnia
    > również *inne* czynności z VATu...
    > Jak będzie z przykładowym ("używanym krócej niż pół

    Na razie Andrzej jest zwolniony z VAT, bo nie przekroczył mitycznej
    granicy sprzedaży hipotetycznie opodatkowanej VAT, a nie przekroczył bo
    ma tylko zwolnioną.
    Jest więc zwolniony podmiotowo na zasadzie rykoszetu ze zwolnienia
    przedmiotowego.
    Jeżeli sprzeda samochód za więcej niż te 40tys (czy ile tam jest w tym
    roku*) to wejdzie w VAT do kwoty przekraczającej granicę.

    Tak mi wychodzi, chyba że cos mi umkneło... :-)
    Co byc może bom troche osotanio zalatana...

    Maddy

    * nie wiem, nie pamietam, od stu lat nie potrzebowałam wiedzieć, mam
    samych watowców :-))

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl