  • 1. Data: 2004-01-23 19:38:09
    Temat: VAT od przekształcenia lokatorskiego sopłdzielczego prawa we własnosciowe ?????
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Moja Spółdzielnia Mieszkaniowa uchwaliła bonifikaty przy wykupie
    mieszkań lokatorskich (zamiana lokatorskiego prawa do lokalu na
    własnościowe) W ogłoszeniu straszą, że od maja 2004 takie
    przekształcenie będzie ovatowane. Słyszeliście coś na ten temat???
    Chris

  • 2. Data: 2004-01-23 22:52:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Jan 2004, Chris Gold wrote:

> [...]
    >+ mieszkań lokatorskich (zamiana lokatorskiego prawa do lokalu na
    >+ własnościowe) W ogłoszeniu straszą, że od maja 2004 takie

    Zamiana *prawa* (lokatorskiego) na *prawo* (własnościowe) ?
    Pierwsze słyszę. Chyba że ktoś coś planuje czego w prasie
    nie widziałem. O ile wiem w planie jest oVATowanie
    *sprzedaży* (a "własność spółdzielcza" to NIE jest własność
    - zaraz sprawdzę czy grupowicz na .prawo któremu napisałem
    że jest "mniej upraniony" niż zwykły dzierżawca już się
    zagotował :[ - ale tak jest !).

    >+ Słyszeliście coś na ten temat???

    Ja to nawet nie czytałem ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-24 05:46:21
    Od: Chris Gold <c...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

> [...]
    > - zaraz sprawdzę czy grupowicz na .prawo któremu napisałem
    > że jest "mniej upraniony" niż zwykły dzierżawca już się

    No chyba, że na dzień dzisiejszy jaka mądra głowa w moje Spłdzielni
    uznała, że skoro za przekształcenie prawa w prawo zapłacę kasę to to
    jest sprzedaż, bo oni mi sprzedadzą mieszkanie może w ich mniemaniu
    prawie na własnosc (tyle że bez gruntu ;))

    Pozdrawiam
    Chris

  • 4. Data: 2004-01-24 07:16:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, Chris Gold wrote:

    wKF:
    [...]
    >+ No chyba, że na dzień dzisiejszy jaka mądra głowa w moje Spłdzielni
    >+ uznała, że skoro za przekształcenie prawa w prawo zapłacę kasę to to
    >+ jest sprzedaż,

    ...prawa :)

    >+ bo oni mi sprzedadzą mieszkanie może w ich mniemaniu
    >+ prawie na własnosc (tyle że bez gruntu ;))

    NIE. Ty nabywasz wyłącznie coś co jest odpowiednikiem licencji czy
    prawa do korzystania: mieszkanie nie jest twoje !
    Tobie wolno w nim mieszkać. Tylko :) I pod tym kątem patrząc masz
    prawo szczególne, bo trudno rozwiązać taką formę umowy (dopóki
    sam się nie postanowisz wynieść), w odróżnieniu od najmu i dzierżawy
    (które można wypowiedzieć).
    Ale ZMIENIĆ w tym mieszkaniu co nic nie wolno !
    W odróżnieniu od takiego dzierżawcy na przykład... no "chyba że
    w umowie zastrzeżono inaczej" :).

    Wiem, wiem że nie tobie trzeba to tłumaczyć - ale... jesteś w dość
    niezręcznej sytuacji: im mniej "oni" są świadomi stanu faktycznego
    tym lepiej dla ciebie ;)

    pozdrowienia, Gotfryd